Precisa de uma alternativa do HubSpot?

Descubra por que o LiveAgent é a melhor alternativa ao HubSpot Service Hub do mercado.

  • ✓ Sem taxa de instalação    
  • ✓ Atendimento ao cliente 24/7    
  • ✓ Não é necessário cartão de crédito    
  • ✓ Cancelar a qualquer momento
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Alternativa ideal ao HubSpot

O Service Hub da HubSpot é um ótimo software que usa tickets, chat ao vivo, e chatbots. O Service Hub é ideal para empresas com grandes orçamentos que já utilizam os serviços de vendas e marketing da HubSpot. No entanto, se você estiver procurando por uma alternativa ao Service Hub com um preço acessível, considere o LiveAgent. O LiveAgent é um software de help desk com todos os recursos que aumentará a produtividade da equipe de atendimento ao cliente, aumentará a satisfação do cliente e economizará dinheiro, tudo ao mesmo tempo. O LiveAgent atende a mais de 15.000 empresas e 150 milhões de usuários finais em todo o mundo. Junte-se a eles no fornecimento de atendimento de primeira linha aos seus clientes. Tornamos isso muito mais fácil.
  • getapp Líder em software de telefonia 2020
  • digital 2020 - the best ticketing software badge
  • digital 2020 - the best live chat software badge
  • liveagent sourceforge leader badge

A complete guide to the best HubSpot alternatives

HubSpot Service Hub is a popular player in customer service, sales, and marketing. Over 160 000 customers trust HubSpot’s tools, including ticketing and CRM systems.

But HubSpot has many competitors. The following article examines 15 HubSpot alternatives, their pricing, and key features. Maybe you’ll find your new customer service platform.

Por que considerar alternativas ao HubSpot?

Afirmar que o HubSpot não possui uma presença positiva no mercado seria não apenas impreciso, mas desonesto. No entanto, assim como qualquer outro software de atendimento ao cliente, ele não está isento de falhas e desvantagens que levam os clientes a procurar outras opções.

Um dos problemas comuns dos clientes é o preço do HubSpot. Embora seja um software robusto, os clientes se veem ultrapassando seus orçamentos tentando adquiri-lo. Muitos afirmaram que o software simplesmente não era personalizável o suficiente ou não oferecia funcionalidades suficientes para ser considerado valioso pelo preço cobrado.

Outra questão que os clientes podem enfrentar é o uso frequente de jargões e terminologia específica da marca pelo HubSpot. Embora a marca seja importante e possa ajudar a criar uma experiência única para o cliente, o HubSpot tende a exagerar. Isso significa que os clientes podem ter que decifrar a terminologia ao tentar navegar por um software complexo e, às vezes, confuso.

É claro que, com quase duas décadas de experiência, o HubSpot Service Hub certamente faz muitas coisas certas. Muitas pessoas juram pela sua extensa base de conhecimento e sistema de emissão de tickets personalizável. No final das contas, o que importa é encontrar um sistema de help desk que atenda às suas necessidades e requisitos específicos.

Quais fatores essenciais avaliar ao escolher alternativas ao HubSpot?

Conjunto de recursos e funcionalidades

Ao procurar uma alternativa ao HubSpot, um dos fatores mais significativos na decisão inclui o conjunto de recursos e funcionalidades que ela oferece. Antes de se comprometer com uma única plataforma, avalie quais recursos são necessários para o funcionamento do seu negócio e adicione aqueles que tornarão os fluxos de trabalho de vendas diários mais eficientes e ágeis.

Por exemplo, você pode decidir que recursos como um sistema de emissão de tickets, editor de arrastar e soltar, agendador de reuniões, rastreamento de visitantes e algum tipo de recurso de telefonia são necessários para o funcionamento da sua equipe de atendimento ao cliente. Claro, você poderia parar por aí, mas por que não buscar mais? Nesta fase, considere recursos adicionais como tickets mescláveis e contatos ilimitados para agilizar o processo de vendas. Além disso, você pode considerar a adição de mais canais multilíngues e mídia social ao seu sistema de emissão de tickets. Se você decidiu por um recurso de call center, por que não procurar uma alternativa ao HubSpot que contenha IVR, chamadas de vídeo e histórico de chamadas ilimitado?

Não se contente com o mínimo necessário para manter seu centro de contato funcionando, mas busque eficiência operacional e considere um software com uma ampla gama de recursos que possa elevar a experiência não só para sua equipe de suporte, mas principalmente para seus clientes.

Preço e custo-benefício

Embora pagar por qualidade seja sem dúvida uma opção, não estoure seu orçamento apenas porque parece ser a coisa certa a fazer. Analise cuidadosamente a estrutura de preços e os planos de um software antes de comprá-lo. Comprar qualquer produto SaaS é uma troca entre o dinheiro que você está disposto a gastar e os recursos que o software oferece. Portanto, não pense que a opção mais barata é sempre a melhor. Procure um equilíbrio entre funcionalidade substancial e preço acessível. Dessa forma, você pode decidir por uma alternativa ao HubSpot que atenda não apenas às necessidades do seu centro de contato, mas também ao seu orçamento.

Capacidade de integração

Ao fornecer atendimento ao cliente, é provável que você precise de algumas aplicações de terceiros para tornar o processo de negócio mais eficiente e conveniente. Procure uma alternativa ao HubSpot que não apenas tenha um número substancial de integrações, mas também se conecte facilmente aos aplicativos que você mais usa. Lembre-se, qualidade é mais importante que quantidade. Ter centenas de integrações não significa necessariamente que você poderá conectar todos os aplicativos que deseja usar.

Além disso, verifique as atualizações de integração; você provavelmente deve optar por uma solução que adicione continuamente novas integrações, pois isso mostra que a equipe de desenvolvimento está receptiva às necessidades de seus clientes.

Personalização e flexibilidade

Como já estabelecemos, o software de help desk não é uma solução única para todos. Ao considerar uma alternativa ao HubSpot, procure opções de personalização, flexibilidade e adaptação. É possível personalizá-la? Ela será capaz de atender às necessidades dos agentes de atendimento ao cliente e do seu negócio?

São perguntas válidas que você precisa fazer para garantir que não se arrependerá do investimento no futuro.

Experiência do usuário e facilidade de uso

Provavelmente você concordará que implementar uma alternativa ao HubSpot não deve exigir que todos os seus agentes de atendimento ao cliente tenham um diploma em engenharia apenas para usá-la. Claro, quanto mais complexo o software, mais íngreme será a curva de aprendizado. No entanto, implementar até mesmo uma plataforma complexa pode ser fácil e sem complicações se o design tiver o usuário em mente. Ao considerar uma solução, procure aquelas que atendem tanto a pessoas com pouca afinidade com tecnologia quanto a especialistas que podem adicionar código personalizado a ela.

Escalabilidade e espaço para crescimento

A maioria das empresas busca crescimento. Ao escolher uma alternativa ao HubSpot, sempre considere a escalabilidade do software. Dessa forma, você não será pego de surpresa quando precisar atualizar de um plano básico para um plano empresarial. Por outro lado, você pode descobrir que sua assinatura é muito abrangente para suas necessidades. Não fique preso em um ciclo de discussões intermináveis com o suporte ao cliente e esperando que sua assinatura seja ajustada. Escolha uma plataforma que possa ser facilmente dimensionada de acordo com suas necessidades específicas.

Suporte ao cliente e recursos

Por último, mas não menos importante, informe-se sobre o suporte ao cliente oferecido pela alternativa ao HubSpot. Uma empresa é tão boa quanto o seu serviço de atendimento ao cliente. Mesmo que uma solução de software pareça perfeita para você, se ela vier com um suporte ao cliente ruim, evite-a.

Além da disponibilidade de uma equipe de atendimento ao cliente, certifique-se de que a solução escolhida possui uma extensa base de conhecimento com guias de solução de problemas, tutoriais e fóruns de discussão para os clientes. Dessa forma, você pode ter a certeza de que a plataforma faz o possível para priorizar as necessidades de seus usuários.

As 15 melhores alternativas ao HubSpot

1. LiveAgent

O LiveAgent é uma alternativa bem estabelecida ao HubSpot com mais de 130 recursos poderosos que garantem uma experiência omnichannel. Embora repleto de recursos e integrações, o LiveAgent é uma solução fácil de usar e acessível para empresas ao redor do mundo. O software de help desk do LiveAgent permite que milhares de clientes ofereçam a melhor experiência ao cliente.

Página inicial do software LiveAgent, alternativa ao HubSpot para suporte ao cliente

Recursos do LiveAgent

  • Sistema de emissão de tickets
  • Gestão de contatos de clientes
  • Capacidades multilíngues
  • Gestão de mídia social
  • Recursos de automação
  • Gestão de base de conhecimento
  • Gestão de relacionamento com o cliente (CRM)
  • Software de call center
  • IVR
  • Caixa de entrada unificada
  • Recursos de colaboração
  • Recursos avançados de relatórios
  • Chat ao vivo
  • Gestão de conteúdo

Integrações principais

Você pode combinar o LiveAgent com mais de 200 aplicativos de terceiros. Os favoritos dos clientes incluem Shopify, Slack, Jira, Magento, WhatsApp, Salesforce, Twilio, ActiveCampaign e muitos outros.

Pros

  • Extensive customization
  • Easy to set up and use
  • Affordable pricing
  • Omnichannel customer support tools

Cons

  • A large number of features means a steep learning curve
  • Unable to log into two browsers with the same account at once

Melhor para …

O LiveAgent ajuda a fornecer um bom atendimento ao cliente para muitos clientes em todo o mundo. Essa alternativa versátil ao HubSpot é mais adequada para pequenas e médias empresas; no entanto, as empresas de grande porte também a consideram útil. A maioria dos clientes do LiveAgent trabalha com comércio eletrônico, educação, finanças, viagens e hotelaria, e tecnologia.

Preços do LiveAgent

O LiveAgent oferece quatro níveis de preços pagos principais, além de um plano gratuito que fornece uma variedade de recursos com algumas limitações. Os planos pagos começam com o tier Small por $9 por agente por mês e continuam com o plano Medium por $29 por agente por mês. Os planos mais caros consistem no pacote Large por $49 por agente por mês e no tier Enterprise por $69 por agente por mês.

Antes de aderir a um plano pago, você pode testar o LiveAgent gratuitamente por 30 dias.

2. Salesforce Service Cloud

O Salesforce Service Cloud é um dos concorrentes conhecidos do HubSpot. Seu software auxilia a impulsionar o engajamento ao longo de toda a jornada do cliente e ajuda mais de 150.000 clientes em todo o mundo a oferecer um atendimento personalizado aos seus clientes.

Página inicial do Salesforce Service Cloud, uma alternativa ao HubSpot CRM

Recursos do Salesforce Service Cloud

  • Automação de fluxo de trabalho
  • Rastreamento de conversão
  • Roteamento omnichannel
  • Canais de mídia social
  • Recursos de relatórios e análises
  • Gestão de tickets
  • CRM

Integrações principais

O Salesforce Service Cloud oferece integrações com várias ferramentas de terceiros, incluindo Shopify, Asana, Trello, MailChimp, Twilio e Scoro.

Pros

  • Comprehensive set of customer support tools
  • Extensive custom reports
  • Customizable

Cons

  • Slightly confusing interface
  • Can get quite expensive
  • Can be challenging for new users

Best for …

Salesforce Service Cloud is suitable for companies of all sizes. Although tailored for eCommerce, many Salesforce Service Cloud users specialize in finance, manufacturing, education, technology, and healthcare.

Salesforce Service Cloud pricing

You can choose from four different pricing options Salesforce Service Cloud offers. The Starter tier costs $25 per user per month, billed annually; the Professional tier costs $75 per user per month, billed annually; the most popular Enterprise tier costs $150 per user per month, billed annually; and the most expensive Unlimited plan comes up to $300 per user per month, billed annually.

If you wish to try Salesforce Service Cloud before making a purchase, you can sign up for their 30-day free trial.

3. Zendesk

With a customer base of over 50,000, Zendesk is a popular alternative to HubSpot. Zendesk prides itself on creating a holistic customer experience and helping businesses around the globe deliver great customer service.

Zendesk customer service homepage, one of the HubSpot alternatives for customer support

Zendesk features

  • Ticket management
  • Customer database
  • Workflow configuration
  • Self-service portal
  • Live chat
  • Multichannel communication

Key integrations

Zendesk offers many integrations for you to enjoy. Some of them are Trello, Harvest, RingCentral, Shopify, Slack, and Jira.

Pros

  • Advanced real-time reporting
  • Customizable workflows
  • Multichannel capabilities

Cons

  • Insufficient customer support
  • Limited scalability
  • Lack of flexibility

Best for …

Zendesk is most suitable for larger and medium-sized companies in various industries, including healthcare, financial services, eCommerce, and travel and hospitality.

Zendesk pricing

If you’re considering Zendesk, you can choose from four pricing plans. The Support Team costs €19 per agent/month, Suite Team will cost you €49 per agent/month, Suite Growth costs €79 per agent/month, and Suite Professional comes up to €99 per agent/month. To get a quote for Zendesk’s largest plan, the Enterprise tier, contact their sales team.

Before buying any of the subscriptions, you can try Zendesk out with a 14-day free trial.

Check out a full Zendesk alternative comparison.

4. Freshdesk

Freshdesk is one of the industry-famous HubSpot CRM alternatives. Over 60,000 customers use it to unify and streamline customer communication and provide exceptional support.

Freshdesk's homepage, a popular Hubspot CRM alternative

Freshdesk features

  • Activity dashboard
  • Social media marketing integration
  • Workflow configuration
  • Ticketing software
  • Knowledge base management
  • Real-time reporting

Key integrations

Freshdesk lets you connect their suite of tools to many third-party tools, including Slack, Jira, Asana, Shopify, MailChimp, and Twilio.

Pros

  • Collaboration tools
  • Call monitoring capabilities
  • User-friendly interface

Cons

  • Limited flexibility
  • Can be a little laggy
  • Insufficient customization

Best for …

Freshdesk is suitable for businesses of all sizes, including startups and small teams. You can find most of Freshdesk’s customers in retail, tech, eCommerce, finance, and education.

Freshdesk pricing

Freshdesk offers a Free package with some limited features. Besides that, you can choose from the Growth plan for €15 per user per month billed annually, the Pro plan for €49 per user per month billed annually, and the Enterprise plan for €79 per user per month billed annually.

Before picking out one of the paid plans, you can get acquainted with the software with Freshdesk’s 21-day free trial.

Check out a full Freshdesk alternative comparison.

5. Zoho Desk

Zoho Desk is a web-based customer service platform with over 100,000 customers worldwide. They focus mainly on simplifying day-to-day customer support operations and improving customer relationships.

Zoho Desk software homepage, a viable alternative to HubSpot

Zoho Desk features

  • Live chat
  • Customer database
  • Interaction tracking
  • Ticket management
  • Self-service portal
  • Reporting and analytics

Key integrations

Among Zoho Desk’s most notable integrations, you can find Pipedrive, Slack, WooCommerce, Aircall, Salesloft, and Alegra.

Pros

  • Multichannel customer support tools
  • Affordable pricing
  • Intuitive interface

Cons

  • Limited customization
  • Insufficient marketing features
  • Limited ticket searching

Best for …

Zoho Desk’s suite of tools is used across many industries, including technology, eCommerce, retail, education, and financial services. It caters to businesses of all sizes.

Zoho Desk pricing

When you decide to give Zoho Desk a go, you can choose from three pricing options. First is the Standard plan with some basic features for €14 per user/month, the second is the most popular Professional plan for €23 per user/month, and finally the Enterprise plan for €40 per user/month.

If you’d like to test the software out for yourself, you can sign up for a 15-day free trial.

Check out a full Zoho Desk alternative comparison and find out how it stacks up to LiveAgent.

6. Intercom

Intercom is a well-established customer service and marketing automation platform that helps more than 25,000 businesses resolve customer issues.

Intercom's main page, a HubSpot alternative for business communication

Intercom features

  • Advanced automation
  • Inbox management
  • Virtual assistant
  • Workflow automation
  • Live chat
  • Performance metrics

Key integrations

Intercom offers an extensive catalog of available integrations. Some of them are Aircall, Jira, Stripe, WhatsApp, Polytomic, and Shopify.

Pros

  • Advanced automation
  • Robust reporting and analytics
  • Continuous development and improvements

Cons

  • Insufficient customer support
  • Limited knowledge base editing
  • The cost is quite high

Best for …

Intercom’s business model is most suitable for larger businesses with many incoming customer requests. The software is mostly used in eCommerce, software development, finance, and healthcare.

Intercom pricing

Intercom’s three pricing packages include the Starter plan, which will cost you $74 per month billed annually. The other two more extensive Pro and Premium plans come with custom pricing, so you’ll have to contact Intercom’s sales team to discuss it.

However, before you commit to a paid plan, you can give Intercom a go with a 14-day free trial.

Check out a full Intercom alternative comparison.

7. Help Scout

Help Scout is an alternative to HubSpot that prides itself on its accessibility and ease of use. With a customer base of more than 12,000, Help Scout revolutionizes everything you know about an inbox.

Help Scout homepage - Customer support solution among HubSpot alternatives

Help Scout features

  • Collaboration tools
  • Knowledge management
  • Self-service portal
  • Customizable templates
  • Shared inbox
  • Live chat

Key integrations

You can connect your Help Scout account with many third-party applications, including Shopify, Magento, MailChimp, Jira, Slack, and Salesforce.

Pros

  • Automated replies
  • Collaborative shared inbox
  • Easy to set up and use

Cons

  • The mobile app can be glitchy
  • Missing a reliable ticketing system
  • It can be a little laggy

Best for …

Help Scout can be encountered in small and medium-sized businesses. Regarding their industries, Help Scout’s customers tend to work in tech, healthcare, education, and eCommerce.

Help Scout pricing

Help Scout’s cheapest Standard pricing tier costs $20 per user per month, billed annually. You can also opt for the extended Plus tier that costs $40 per user per month, billed annually. Your third option is the Pro tier which comes up to $65 per user per month, billed annually.

Before choosing a paid package, you can try Help Scout’s software for free with a 15-day trial.

Check out a full Help Scout alternative comparison.

8. Front

Front is a HubSpot alternative that strives to unify and streamline all its clients’ customer conversations and help deliver the best support. With over 8,000 businesses trusting this software, Front is a well-established player in the industry.

Front customer service software homepage

Front features

  • Self-service portal
  • Activity dashboard
  • Multichannel capabilities
  • Customer database
  • Ticket management
  • Live chat

Key integrations

Front pairs with many third-party tools including Asana, Slack, Salesforce, Twilio, Shopify, and Trello.

Pros

  • Automation
  • Collaboration tools
  • Easy to set up

Cons

  • The web client can be a bit slow
  • Clunky email archiving feature
  • Can get quite expensive

Best for …

Businesses of all sizes use Front; however, the bulk of its customers consists of small to medium businesses. You can mostly find them working in tech, healthcare, eCommerce, and legal services.

Front pricing

Front divides its pricing into two categories. The first one is designed for small teams and includes the Starter pricing plan. It costs $19 per seat/month. The other category is suitable for most businesses and consists of three pricing tiers: Growth for $59 per seat/month, Scale for $99 per seat/month, and Premier for $299 per seat/month.

You can also put Front to the test before choosing a paid plan. The software is available to you by signing up for a 7-day free trial.

Check out a full Front alternative comparison.

9. Gorgias

Gorgias boasts over 11,000 customers worldwide. Gorgias’ customer service software was designed with eCommerce in mind, so it’s no surprise it’s making a splash in the industry.

Gorgias homepage - HubSpot CRM alternative for efficient customer service

Gorgias features

  • Multichannel capabilities
  • Live chat
  • Ticket management
  • Social media integration
  • Workflow configuration
  • Macros and customizable templates

Key integrations

Gorgias is compatible with many apps that help customers primarily with their eCommerce business. Some of them include Slack, Shopify, Magento, BigCommerce, CallHippo, Konnektive, and others.

Pros

  • Integrations with eCommerce platforms
  • Collaboration tools
  • Easy to set up and use

Cons

  • Insufficient customer support
  • Can get quite expensive
  • Insufficient ticketing software

Best for …

Gorgias’ software is designed and continuously developed with eCommerce brands of all sizes.

Gorgias pricing

Gorgias offers five main pricing plans as well as add-ons. You’ll pay $10 for 50 tickets per month with the Starter plan, $60 for 300 tickets per month with the Basic plan, $360 for 2000 tickets per month with the Pro plan, and $900 for 5000 tickets with the Advanced plan. If you’re interested in a pricing package that offers even more features, contact Gorgias’ sales team about Enterprise pricing.

Using Gorgias’ 7-day free trial, you can test out their software before buying a plaid plan.

Check out a full Gorgias alternative comparison.

10. Groove

Groove is a customer service software with the goal of bringing high-end functionality to small businesses around the world.

Groove customer service software homepage

Groove features

  • Knowledge base management
  • Live chat
  • Ticket management
  • Customer database
  • Workflow configuration
  • Interaction tracking

Key integrations

Groove’s integration repertoire includes MailChimp, Slack, Stripe, Shopify, Jira, Recharge, and more.

Pros

  • Collaboration tools
  • Flow building features
  • User-friendly interface

Cons

  • No custom reports
  • Regular agent collision
  • Insufficient visitor tracking

Best for …

As a HubSpot alternative, Groove is most suitable for small and medium SaaS companies.

Groove pricing

Groove offers its customers three main pricing packages: the Starter plan for $12 per user per month billed annually, the Plus plan for $20 per user per month billed annually, and the most extensive Pro plan for $40 per user per month billed annually.

On top of the paid subscription tiers, Groove lets you test out the software with a 7-day free trial.

Check out a full Groove alternative comparison.

11. MailChimp

MailChimp is a popular email and marketing automation tool with a long history in the industry. With a staggering customer base of over 12 million, MailChimp has certainly made an impression on everyone who has tried it.

Mailchimp homepage - HubSpot alternative for email marketing and newsletters

MailChimp features

  • Email campaign management tools
  • Customer journey builder
  • SMS marketing features
  • Campaign analytics
  • Inbound marketing tools
  • Marketing automation features

Key integrations

MailChimp’s email marketing tools are compatible with many third-party applications, including Shopify, Matcha, Firebase, Open Table, ConvertFlow, and FeedOtter.

Pros

  • Affordable pricing
  • Advanced automation
  • SMS marketing capabilities

Contras

  • Suporte ao cliente insuficiente
  • Personalização limitada
  • Opções de design de templates de e-mail restritas

Best for …

MailChimp’s software is most suitable for small to mid-sized companies. You can commonly find it in retail, eCommerce, nonprofits, and service-based organizations.

MailChimp pricing

MailChimp offers a Free plan that has some limitations, but marketing teams with smaller budgets can still find it useful. The paid plans start with the Essentials package, which is free for one month and then starts at €11.99/month based on 500 contacts. The next tier is Standard, which is also free for one month and then starts at €18.44/month based on 500 contacts. The most expensive tier MailChimp has to offer is the Premium plan, which costs €322.77/month based on 10,000 contacts.

The one-month free usage of either the Essentials or Standard package acts as MailChimp’s free trial period.

12. ZoomInfo

ZoomInfo is a combination of an extensive business database and growth-focused software with more than 20,000 dedicated customers worldwide.

ZoomInfo customer service software homepage

ZoomInfo features

  • Contact lists
  • Prospecting tools
  • Advanced segmentation
  • CRM integration
  • Market Insights
  • Reporting

Key integrations

ZoomInfo is compatible with many third-party tools, including Salesforce, Snowflake, Avaya, Slack, Marketo, and Pipedrive.

Pros

  • Extensive and regularly-updated database
  • Robust search capabilities
  • Advanced prospecting and targeting tools

Cons

  • The interface can be difficult to navigate
  • Cost
  • Customer support sometimes takes a long time to respond

Best for …

ZoomInfo’s software has been developed with modern businesses in mind. It is suitable for companies of all sizes, including startups and enterprise-level operations. You can find ZoomInfo’s customers in fields such as HR and recruiting, sales, eCommerce, and many others.

ZoomInfo pricing

ZoomInfo has custom pricing. To get a personalized quote, reach out to ZoomInfo’s sales team. However, before purchasing a subscription, you can give ZoomInfo a try with their 14-day free trial.

13. ConnectWise ScreenConnect

ConnectWise ScreenConnect is a remote desktop and mobile support solution formerly Control. With its fully functional remote access capabilities and advanced features, it is a valuable asset in many IT companies.
ConnectWise Control homepage - HubSpot alternative for remote support

ConnectWise ScreenConnect features

  • Access controls/permissions
  • Multiple monitor access
  • Real-time chat
  • File transfer
  • Screen recording
  • Screen sharing

Key integrations

ConnectWise ScreenConnect offers the following third-party applications: Acronis, Freshdesk, Zendesk, SolarWinds, and Microsoft Outlook.

Pros

  • Great remote capabilities
  • Easy to implement
  • Fast and reliable screen sharing feature

Cons

  • Limited integrations
  • Can get quite expensive
  • No custom reports

Melhor para …

O ConnectWise ScreenConnect pode ser usado por pequenas e grandes empresas. O caso de uso mais comum deste software é a resolução de problemas em empresas de suporte de TI e outras empresas com foco em tecnologia.

Preços do ConnectWise ScreenConnect

Para usar o ConnectWise ScreenConnect, você pode optar pelo plano One com uma restrição de licença única. Com este plano, um único usuário pode fazer uma conexão por $27. A próxima opção é o plano Standard, que permite a um usuário fazer 3 conexões simultâneas por $42. O último plano – Premium – permite a um usuário fazer 10 conexões simultâneas por $52.

Você pode experimentar o ConnectWise ScreenConnect com um teste gratuito de 14 dias.

Confira uma comparação completa de alternativas para o ConnectWise ScreenConnect.

14. Pipedrive

O Pipedrive é uma plataforma de CRM bem conhecida com muitos recursos de vendas. Essa alternativa ao HubSpot ajuda mais de 100.000 empresas em todo o mundo a crescerem seus negócios e gerarem mais receita.

Página inicial do software de atendimento ao cliente do Pipedrive

Recursos do Pipedrive

  • Chat ao vivo
  • Automatização de marketing
  • Automatização de vendas
  • Construtor visual de pipeline de vendas
  • Qualificação de leads
  • CRM

Integrações principais

O Pipedrive se integra a várias aplicações de terceiros, incluindo Slack, Twilio, Wiza, Paperflite, Skyvia e Asana.

Pros

  • Customizable pipelines
  • Robust sales reporting
  • Extensive customer insights and visitor tracking

Cons

  • Missing built-in telephony
  • Can get quite expensive
  • Limited platform customization

Best for …

Pipedrive is popular mostly among small and medium-sized companies. Their customers primarily work in sales, marketing, real estate, and eCommerce.

Pipedrive pricing

To gain access to Pipedrives’ features, you can subscribe to one of the following plans: Essential for €14.90 per user/month, the Advanced plan for €24.90 per user/month, Professional for €49.90 per user/month, or Enterprise for €99.00 per user/month.

Before signing up for Pipedrives’ marketing and sales tools, you can give the software a go with a 14-day free trial.

15. LiveChat

LiveChat helps more than 36,000 customers reduce response times and improve customer satisfaction.

Livechat homepage - Real-time support solution as a Hubspot CRM alternative

LiveChat features

  • Live chat
  • Chat transfers
  • Ticketing
  • Reporting
  • Encryption
  • Canned responses

Key integrations

You can pair LiveChat with many third-party tools, including BigCommerce, Slack, Magento, Volusion, Zapier, and Klaus.

Prós

  • Widget de chat ao vivo confiável
  • Fácil de configurar e usar
  • Suporte multilíngue

Cons

  • Can get expensive
  • Limited automation
  • The mobile app could be optimized better

Melhor para …

O LiveChat ajuda empresas de todos os tamanhos a acompanharem as mensagens de seus clientes. As indústrias mais comuns que utilizam o LiveChat são atendimento ao cliente, comércio eletrônico, educação, finanças, viagens e hotelaria.

Preços do LiveChat

O plano mais barato que o LiveChat oferece é o pacote de Início por $20 por agente/mês. O segundo é o pacote de Equipe por $41 por agente/mês, depois o plano de Negócios por $59 por agente/mês. Se você quiser saber mais sobre o plano Enterprise mais robusto do LiveChat, entre em contato com a equipe de vendas deles.

Além dos quatro planos pagos, você pode experimentar o LiveChat durante o teste gratuito de 14 dias.

Confira uma comparação completa de alternativas ao LiveChat.

Quais são as principais características que diferenciam as alternativas do HubSpot?

Cada alternativa ao HubSpot que discutimos possui funcionalidades únicas e recursos avançados que a tornam uma forte concorrente a ser considerada. Com base no tipo de negócio que você administra e no seu caso de uso específico, recursos como transferências de chamadas, gravações de chamadas ilimitadas, modelos personalizáveis, regras de automação, IVR e ferramentas de atendimento de tickets podem fazer toda a diferença na sua decisão.

Outro aspecto que pode direcioná-lo para a alternativa mais adequada ao HubSpot é a capacidade de integração. Além de verificar a lista de integrações, informe-se sobre como você pode conectá-las ao seu software de help desk. Elas são integrações nativas? Elas usam APIs? Se sim, você se sente confortável com esse sistema, ou precisará de ajuda do suporte?

Embora muitos recursos e capacidades possam parecer óbvios, olhe além disso. Se parecer substancial na superfície, sempre aprofunde antes de gastar seu dinheiro. Seja curioso. Lembre-se, o software de atendimento ao cliente certo não apenas responderá a todas as suas perguntas, mas irá além.

Conclusão

Então, o que aprendemos? Provavelmente que o HubSpot pode ser um peixe grande no lago, no entanto, não é o único. Você pode estar satisfeito com o HubSpot ou simplesmente estar curioso sobre outras opções disponíveis.

Continuando com a analogia do peixe, considere o HubSpot como uma carpa. Você pode encontrá-la por aí; é bastante comum. É um peixe grande e pode alimentar muitas pessoas, mas é bastante difícil de preparar. E se você não prepará-lo exatamente certo, muitas vezes tem um gosto lamacento que pode arruinar o seu jantar.

O LiveAgent, por exemplo, poderia ser considerado uma truta arco-íris. Ágil e elegante, mas ainda fácil de capturar. Embora não seja tão grande quanto uma carpa, certamente não vai deixar você com fome. Além disso, é incrivelmente fácil de preparar e seu sabor delicioso pode levar sua refeição a outro nível.

Agora, voltando do lago, as alternativas ao HubSpot podem ser difíceis de navegar. Claro, suas necessidades e requisitos específicos são o que eventualmente apontarão você na direção certa. No entanto, se recursos como capacidades omnichannel, design elegante e intuitivo, e software poderoso de atendimento de tickets parecem ser algo que seu negócio poderia usar, você talvez deva experimentar o LiveAgent.

Um gráfico de comparação das 5 principais alternativas do HubSpot.

Você estará em boas mãos!

Você sabe o que a Huawei, BMW, Yamaha e a O2 têm em comum? Isso mesmo... o LiveAgent!

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Salesforce Service Cloud Zendesk Freshdesk Zoho Desk
Avaliação Capterra
Avaliações gerais do software por usuários verificados no Capterra.
Número de integrações
220+
5000+
1000+
500+
500+
Versão gratuita
O LiveAgent oferece uma versão gratuita.
O Salesforce Service Cloud não oferece uma versão gratuita.
O Zendesk não oferece uma versão gratuita.
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Learn with LiveAgent. We share articles about customer service, live chat software, call center setup, self-service support, and more!

Supporte

Benefícios comerciais da gestão do conhecimento em 2023, integração com o Twitter atualizada, ações para melhorar o relacionamento com clientes, diferença entre leads quentes e frios, dicas de email marketing e sistemas de telefonia VoIP.

Integre o Feederloop ao LiveAgent e comece com uma nova funcionalidade de videochamada que é facilmente integrada ao seu widget de chat ao vivo do LiveAgent.

Feederloop

Simplifique o atendimento ao cliente escrevendo e-mails incríveis. Registros detalhados de chamadas são essenciais para empresas de telecomunicações. Use o LiveAgent gratuitamente.

Explore uma seleção dos melhores softwares de help desk do mercado. Escolha o software de help desk ideal para o seu website e eleve o seu atendimento ao cliente até as estrelas.

Software de help desk

Uma interface intuitiva é essencial para um contact center eficiente. Relatórios, automação e suporte são aspectos importantes a considerar ao escolher o software de suporte técnico. O LiveAgent é uma opção popular com várias integrações e recursos avançados.

Bria é um software de softphone escalável, flexível e versátil que vem com um plano gratuito e opções pagas com recursos adicionais.

Bria (X-lite)

Bria (anteriormente conhecido como X-lite) é um software de softphone versátil que oferece funcionalidades básicas gratuitas e recursos avançados nos planos pagos. É ideal para equipes e empresas que exigem mais recursos.

O sistema de tickets de suporte ajuda as equipes a gerenciar grandes volumes de solicitações em vários canais e permite que respondam a solicitações com rapidez e conhecimento.

Sistema de tickets de suporte

O software Freshservice oferece suporte multilíngue e uma poderosa IA para gerenciamento de serviços. Seu preço pode variar, mas vale a pena considerar. O Hubspot Service Hub é uma plataforma integrada de CRM que melhora a eficiência do atendimento ao cliente. Embora seja baseado no número de contatos de marketing, pode ser um investimento caro. O Help Desk do Vision permite centralizar o gerenciamento de solicitações de diferentes canais, mas não é a melhor opção para integração. Seu preço varia dependendo das funcionalidades desejadas. O Web Help Desk oferece opções de gerenciamento de serviços de TI com recursos como gerenciamento de hardware e SLA. O Service Desk tem um teste gratuito e opção de pagamento perpétuo ou assinatura. O Agiloft é uma solução de Service Desk que oferece automação e personalização, mas seu preço varia de acordo com as opções escolhidas.

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