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Modelos de e-mails de lembrete

Alcançar seu público-alvo no momento certo com a mensagem certa é fundamental para o sucesso de qualquer campanha de e-mail marketing. No entanto, de acordo com a pesquisa do Mailchimp, a taxa média de abertura de e-mail é de cerca de 21% em todos os setores. É por isso que os e-mails de lembrete são essenciais. E-mails de lembrete enviados em tempo hábil podem aumentar o engajamento e estimular os clientes a realizar ações específicas quando necessário. Mas criar esses e-mails e descobrir quando é o melhor momento para enviá-los pode ser um desafio para os profissionais de marketing. Abaixo estão alguns modelos de e-mail de lembrete para diferentes ocasiões que você pode adaptar para seu próprio uso.

Modelos de e-mails de lembrete

O que é um e-mail de lembrete?

Um e-mail de lembrete é uma ferramenta poderosa para profissionais de marketing que basicamente faz o que diz – lembra o destinatário de algo importante que está por vir, algo que se espera dele ou que deveria ter acontecido, mas não aconteceu. Aqui estão alguns cenários em que o envio de um e-mail de lembrete pode beneficiar sua empresa:

  • Informar aos usuários que sua avaliação gratuita está prestes a expirar/expirou
  • Reengajar usuários inativos que abandonaram seu produto em uma determinada etapa (por exemplo, registro não finalizado)
  • Lembrar os clientes atuais de renovar sua assinatura ou plano

  • Notificar clientes sobre sua próxima data de fatura, pagamentos atrasados ou vencidos
  • Alertar os clientes sobre falhas de pagamento/vencimento de cartão de crédito/cancelamento de conta
  • Lembrar os clientes sobre os próximos eventos importantes, etc.
E-mail de lembrete da Apple TV

Linhas de assunto do e-mail de lembrete

  • [Nome], não temos visto você há algum tempo ☹
  • Sentimos sua falta!
  • Percebemos que você tem estado um pouco distante ultimamente
  • Sua avaliação do [Produto] termina em [número] dias
  • [Nome], seu teste do [Produto] está quase acabando. Atualize agora!
  • Ação necessária – O pagamento do seu [Produto] falhou
  • Por favor, atualize suas informações de pagamento
  • Ah não, há um problema com o pagamento do seu [Produto]
  • Sua conta do [Produto] foi suspensa!
  • Sua conta do [Produto] será desativada em [número] dias
  • Lembrete: O prazo para se inscrever no evento é até [data]
  • Não perca o [Nome do Evento]
  • Última chance de ver o [Palestrante] ao vivo no [Nome do Evento]!

8 modelos de e-mail de lembrete

O e-mail de lembrete de usuário inativo


Hi [Name],

It looks like you haven’t signed into your [Product] account for a while. Just a friendly heads up that [Product] accounts are automatically deactivated after [number] days of inactivity.

We’d love for you to stick around. To keep your account open, please log in at least once by [date].

[SIGN IN]

As a reminder, with [Product] you can:

[Use feature 1 – benefit 1]
[Use feature 2 – benefit 2]
[Use feature 3 – benefit 3]

In case you need a refresher course – check out our tour to get you up and running again.

If you have any questions or need any help, reply to this email or jump on a live chat with our customer care team. We’ve got your back!

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

O e-mail de lembrete de fim do teste


Hi [Name],

Time flies! Can you believe that your [Product] trial is almost coming to an end?

You still have 3 days to get up to speed with all the awesome things you can do with [Product] like:

[Benefit 1 using feature 1]
[Benefit 2 using feature 2]
[Benefit 3 using feature 3]

If you’re ready, you can navigate to the Plans page to select a subscription that best suits your needs. Our plans start at [price], and you can change your plan at any time.

You’ll also get access to our rockstar customer support team who can guide you through any challenge and recommend best practices for getting the most value out of our [tool/ platform/ software].

Choose My Plan

Still evaluating and could use a hand before your trial is up? Let us know – we’re here to help!

Best,
[YOUR SIGNATURE]

O próximo e-mail de lembrete de pagamento


Hi [Name],

Hope things are going well for you. This is just a quick reminder that invoice [invoice number] which we sent on [date] will be coming due on [invoice due date].

I’m sure you’re busy, but I’d appreciate it if you could take a moment and look over the invoice when you get a chance. I’m happy to answer any questions you might have. Thanks again for your business!

Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]

O e-mail de lembrete de pagamento vencido


Hi [Name],

Our records show that we haven’t yet received a payment of [amount] for Invoice [ invoice number], which is overdue by one week. I would appreciate it if you could check this out on your end.

I know that life can get busy, and details can be missed. I’ve attached a copy of the invoice to this email, in case the original was lost or deleted.

If the payment has already been sent, please disregard this notice. If you have any questions whatsoever, please reply and I’d be happy to answer them.

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de lembrete de cartão de crédito vencido


Hi [Name],

We wanted to give you a heads up. The payment information you have on file for your [Product] subscription (card ending with ****) is going to expire in a few days. Unfortunately, if we don’t have a valid card, we will have to cancel your subscription when this payment cycle ends.

If you’ve got 30 seconds, would you mind updating your payment information?

Update Now

Let us know if there’s anything we can do to help.

Thanks so much!
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de lembrete de falha de pagamento


Hi [Name],

We just tried to charge your credit card for your subscription renewal at [Product], however, it failed.

This typically happens due to a change in your credit card number, card expiration, card cancellation, or the bank not recognizing the payment and taking action to prevent it.

To ensure you don’t experience any interruption of your service, please update your credit card details, and we’ll give it another try. You should be able to do it in less than a minute by clicking here: [link to the update page].

If you have any questions, concerns, or issues, please visit our Help Center, call us at [number], or start a chat with our customer support team. We’re here to help!

As always, thanks for being a [Company] customer.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de lembrete de cancelamento de conta


Hi [Name],

We just tried to process your [Product] subscription payment for the third time, but unfortunately, it failed again.

Please update your payment information and we’ll be happy to keep your account active. It’s a one-step process and shouldn’t take more than a minute.

Update Your Card Now

If the next charge fails, your account will be canceled automatically. ☹

Should you have any questions, please feel free to reach out to us anytime.

Thanks!
[YOUR SIGNATURE]

O e-mail de lembrete do próximo evento


Hey [Name],

We are less than two weeks away from the [Event Name] event where we’ll be talking about how to [achieve specific goals] as well as the latest trends in [industry].

We wanted to remind you that [Event Name] ticket prices go up on [date]. Be sure to snag your ticket before the price increases. After [date] tickets will increase to [price], so don’t miss out!

Register Today

Some of our speakers:

[Speaker 1 – short bio]
[Speaker 2 – short bio]
[Speaker 3 – short bio]

Event schedule:
[Event schedule details]

You can find more information on our event page. If you have any questions, please feel free to reach out.

Hope to see you there!
[YOUR SIGNATURE]

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Perguntas frequentes

Quando devo enviar um e-mail de lembrete?

Não existe um momento perfeito para enviar um e-mail de lembrete, pois isso varia de caso para caso. Se você estiver lembrando os clientes sobre o próximo pagamento, fim do teste ou renovação de sua assinatura, faz sentido notificá-los com pelo menos uma semana de antecedência, bem como na data de vencimento. Quando se trata de e-mails de cobrança para recuperar pagamentos falhados, geralmente é apropriado enviar um lembrete no primeiro dia útil após a data de vencimento.

Quantos e-mails de lembrete devo enviar?

Um dos maiores erros que você pode cometer com os e-mails de lembrete é enviar um único lembrete e esperar que dê certo. Se você deseja converter mais usuários para trial ou recuperar mais receita de pagamentos falhados, considere o envio de uma série de e-mails, incluindo pré-lembretes, lembretes de vencimento e lembretes de acompanhamento.

Quais são as melhores práticas para e-mails de lembrete?

Os e-mails de lembrete devem ser curtos, simples e fornecer apenas a quantidade certa de contexto e de detalhes, sem sobrecarregar com informações desnecessárias. Eles devem ser escritos de maneira profissional, mas amigável e educada – a chave é encontrar o equilíbrio certo entre ser persistente e agressivo. Certifique-se de incluir um call to action óbvio para que os clientes saibam exatamente o que se espera deles.

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