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Modelos para páginas de FAQ

Os consumidores de hoje estão se voltando para opções self-service quando precisam resolver problemas pequenos ou procurar informações sobre um produto/serviço. Por causa disso, ter uma página de FAQ é imprescindível para todos os negócios. Páginas de FAQ ajudam tanto consumidores quanto funcionários. Elas livram os consumidores do problema desnecessário de entrar em contato com o suporte ao cliente e poupa tempo dos funcionários que não precisam responder perguntas feitas com frequência.

Porque o seu negócio precisa de uma página de FAQ

  • Bases de dados incluindo páginas de FAQ são a opção de serviço self-service usada com mais frequência atualmente. (Forrester)
  • 90% dos consumidores globais esperam que as marcas e organizações ofereçam um portal online para self-service, e 74% já usaram um portal. (Microsoft
  • 98% dos consumidores tentaram uma solução de self-service, inclusive pesquisar pela página de FAQ, help center ou outros recursos online de uma empresa. (Dimensional Research)
  • 30% da geração de milennials veem primeiro a página de FAQ de uma empresa quando têm alguma dúvida, mostrando uma preferência clara para encontrar respostas sozinhos. (Salesforce)
  • 59% dos consumidores e 71% dos compradores de negócios dizem que a disponibilidade do self-service influencia a lealdade. (Salesforce)
Modelos para páginas de FAQ
Exemplo de base de dados

Como criar uma página de FAQ eficiente em 4 passos

Modelos para páginas de FAQ

Crie uma lista das perguntas mais frequentes. Você pode receber sugestões da sua equipe de serviço ao cliente para identificar perguntas recorrentes e problemas que os seus clientes encontram com frequência.

Permissões

Organize e categorize as FAQs. Determine os tópicos comuns dentro da sua lista de perguntas e agrupe-os de uma forma lógica para que os usuários possam olhar a página e encontrar rapidamente o que procuram.

Tempo de resolução

Deixe as perguntas curtas e diretas. Dependendo da complexidade da pergunta, você pode usar de 1-2 frases até 2-4 parágrafos pequenos para dar a sua resposta. Coloque links para recursos relevantes na sua base de dados para informações mais detalhadas.

Avaliações de serviço aos clientes

Mantenha o conteúdo e as suas páginas de FAQ atualizados. Faça a revisão regular da sua página de FAQ conforme o seu produto ou a sua empresa cresce e se modifica, para garantir que o conteúdo continua relevante e atualizado com o tempo.

Modelos de FAQ: Exemplos comuns de perguntas frequentes

Baseado no tipo do seu negócio, indústria, setor e nas necessidades específicas do seu público, o seu template de FAQ pode incluir seções diferentes que cobrem uma variedade de tópicos. Eles podem incluir informações gerais, uso adequado do produto ou serviço, detalhes de preço e envio, devoluções e reembolsos, e mais. Abaixo estão alguns exemplos de perguntas frequentes que você pode usar quando começar a criar a sua própria página de FAQ.

Perguntas gerais


What is [Product/ Service] and how does it work?
How much does [Product/ Service] cost?
In what countries can I use [Product/ Service]?
Which languages does [Product/ Service] support?
How does your product differ from the others?
Are there any benefits to using your product / having an account with you?
Is there a way I can learn more about your company?
Do you have a catalog?
How can I be notified about the latest promotions, new arrivals, or any ongoing sales?
What is your privacy policy?
How can I get assistance if I need it?
Do you offer live chat support?

Pedidos


What happens after I place my order?
How do I redeem my discount/ promo code/ coupon/ reward voucher?
What is the status of my order?
How do I view my order?
What do I do if there is a problem with my order?
Will I be able to change my address after the order is confirmed?
Can I change my order after checkout?
Can I add another item to my order after checking out?
Can I cancel my order?
Why was my order canceled?
The item in my shopping cart disappeared when I tried to check out. What do I do?
What if the item I want is out of stock?
Do you restock items? Will you let me know when an item has been restocked?
Has my order shipped?
How do I track my order?
My order never arrived. What do I do?
I received defective/ incorrect/ missing items in my order. What do I do?

Minha conta


How do I create an account?
How do I edit my account information?
How do I update my address?
What do I do if I have forgotten my password or my password doesn’t work?
How do I add or delete a credit card connected to my account?
When will my credit card appear on my account?
How do I use my coupon code/ gift certificate?
My account has been suspended, how can I reactivate it?
How do I close my account?
How do I unsubscribe from your mailing list?

Pagamento


Can I get a free trial before I purchase your service?
What forms of payment do you accept?
How do I pay for my order?
Can I split my payment into smaller payments?
Do you match prices if an item goes on sale after my purchase?
Which currency will I be charged in?
Do you accept international credit cards?
Do you charge sales tax on any item?
When will my credit card be charged?
I received an error when trying to make a payment. What do I do?
My purchase was denied, why do I still have a pending authorization hold on my card?

Cobrança


How can I pay for your service?
What kind of pricing plans are available?
Is there a setup fee? Monthly fee? Are there any additional payments?
Will I be billed automatically each month?
When does my billing cycle start?
How do I access my billing information?
How do I upgrade/ downgrade my subscription?
I upgraded by accident, what do I do?
Is it possible to suspend my account for some time?

Entrega


What is your shipping policy?
Where do you ship?
How long does it take to ship my order?
What are my shipping charges?
Can I combine shipping on two or more orders?
Do you offer fast shipping?
Will I pay taxes for international shipping?
How can I track my package?

Devoluções/reembolsos


Do you accept returns?
Are returns free?
I want to return my purchase. What do I do?
Can I exchange my order instead of returning it?
How long does it take to process a return?
I’m returning an item purchased with a gift card, how does that work?
What is your refund policy?
How long does it take for me to get a refund?

Segurança


Is your website secure?
Do I need to set my browser to accept cookies to use your website?
How secure is [Product/ Service]?
What types of data does [Company] collect?
Does [Company] protect my personal information?
How do you protect credit card and financial information?
Where is my data stored and how are [Company’s] data centers secured?
How is my password secured?
Will you use my data to build advertising products or sell it to third parties?
Will you disclose or sell the data that I provide to you about my customers?
Do you do background checks on your employees?

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