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Modelos de e-mail de conteúdo

Existem muitos tipos de conteúdo que você pode publicar em seu próprio site ou em outras plataformas. Você pode aproveitar alguns tipos de conteúdo para ganhar novos seguidores ou atrair a atenção de clientes em potencial, enquanto outros tipos de conteúdo podem ser usados para construir relacionamentos com clientes existentes.

Alguns exemplos do primeiro são conteúdos fechados e inscrições em newsletters, que exigem que o usuário forneça suas informações de contato, como endereço de e-mail, para acessar o artigo ou relatório completo. Isso significa que você deve fornecer algum conteúdo valioso em troca das informações de contato deles. Você pode então usar as informações de contato deles para futuras campanhas de marketing, sabendo que eles já estão interessados em determinados produtos ou serviços que você oferece.

Os últimos tipos de conteúdo, que têm como alvo seus clientes existentes, incluem postagens em blogs, webinars, estudos de caso e artigos externos ou menções à marca. É importante que o maior número possível de pessoas leia, assista ou ouça seu novo conteúdo, já que seus principais objetivos são direcionar o tráfego para seu site e melhorar a fidelidade do cliente.

Modelo de e-mail para uma prévia do webinar no LinkedIn

Uma das melhores maneiras de fazer isso é enviando e-mails de conteúdo para informar seus clientes sobre sua existência. Sempre que você criar qualquer um desses tipos de materiais, você deve enviar e-mails aos usuários relevantes em seu banco de dados – incluindo aqueles que se inscreveram recentemente para receber atualizações por e-mail da sua newsletter.

Para tornar esse processo mais rápido e fácil, é uma boa ideia usar modelos de e-mail de conteúdo. Forneceremos alguns exemplos de modelos de e-mail que você pode usar para cada tipo diferente de conteúdo, mas vamos começar com o básico primeiro.

O que é um modelo de e-mail?

Um modelo de e-mail é uma estrutura que você pode usar para escrever sua mensagem de e-mail simplesmente alterando o conteúdo proposto com o seu. Eles permitem que você crie campanhas de marketing de conteúdo por e-mail de forma rápida e fácil, simplesmente substituindo uma parte do texto e outros elementos da mensagem para combinar com a personalidade da sua marca.

Os modelos de e-mail de conteúdo economizam tempo e esforço, pois você só precisa modificar as partes relevantes em vez de ter que escrever um e-mail do zero. Isso lhe dá mais tempo para ser criativo e escrever novos conteúdos. Além disso, é reduzida a necessidade de verificar a formatação ou a existência de erros, pois o modelo ajudará a manter tudo consistente e reduzirá as chances de erros.

Personalização de modelo de e-mail
Personalize modelos de e-mail no LiveAgent

E-mails de conteúdo personalizados e consistentes

Personalizar e-mails de conteúdo pode ajudar a melhorar as principais métricas, como a taxa de cliques, que é definida como a porcentagem de destinatários que seguem um link em um e-mail para um site externo. Você pode aumentar essa métrica em até 27% ao simplesmente enviar um e-mail endereçado aos destinatários usando o nome deles (fonte).

Esta é a forma mais simples de personalização. Personalizar seus e-mails de conteúdo para clientes específicos pode ajudar a criar uma experiência duradoura para o cliente. Isso pode, por sua vez, levar a um aumento da confiança e lealdade à sua marca. Além disso, 74% dos profissionais de marketing concordam que a personalização ajuda a aumentar o engajamento (fonte).

E-mail de recuperação da Sephora
E-mail personalizado da Sephora

A personalização é amplamente aceita como o futuro do marketing. Você pode aumentar o impacto de sua estratégia enviando conteúdo personalizado e e-mails para segmentos específicos de seu banco de dados de usuário. Apresentar às pessoas os materiais mais interessantes e relevantes para elas também ajudará a melhorar ainda mais a experiência do cliente que você oferece.

Uma vantagem de usar modelos é que eles o ajudarão a manter uma aparência de design consistente. Seu público pode esperar que alguns aspectos comuns de seus e-mails, como cores, fontes e layout, permaneçam sempre os mesmos. Isso ajuda os destinatários a associarem o estilo consistente de sua comunicação à marca, para que seus e-mails se destaquem em caixas de entrada lotadas.

A programação de postagem de e-mails de conteúdo também deve ser consistente, exceto e-mails de leitura obrigatória, que são enviados imediatamente quando alguma notícia importante precisa ser compartilhada. Isso ajuda a familiarizar-se com os destinatários que sabem quando esperar suas mensagens.

O texto ancorado que direciona os leitores para o seu site a partir de fontes externas, chamados backlinks, também pode ajudar a aumentar o tráfego da web e construir brand awareness. Os backlinks também contribuem para a otimização do mecanismo de pesquisa (SEO), o que faz com que seu site apareça em uma posição superior para consultas de palavras-chave em páginas de resultados de mecanismos de pesquisa (SERPs), como o Google.

O conteúdo que não é publicado em sua página, como nas mídias sociais, em um documento separado ou em um blog ou site externo, deve sempre incluir backlinks, quando possível. Os e-mails de conteúdo que você envia para informar seus assinantes sobre seu novo material também devem incluir links para seu site, conforme aplicável.

Se sua marca for mencionada por uma organização independente, mas não houver um backlink para o seu site, você deve enviar um e-mail ao autor ou proprietário perguntando se eles poderiam atualizá-lo para incluir uma âncora relevante. Você pode até sugerir o que o texto poderia ser, para tornar o processo mais fácil para a outra parte.

Finalmente, se você encontrar um link quebrado na página da web de uma figura de autoridade respeitada da qual gostaria de receber um backlink, você pode enviar um e-mail sugerindo uma âncora de substituição relevante que direcione para o seu próprio site.

Linhas de assunto de e-mail de conteúdo

Linhas de assunto de e-mail de conteúdo fechado

  • Aqui está o [e-book/white paper] que você solicitou!
  • Temos um ótimo conteúdo esperando por você aqui, como prometido
  • Confira nosso vídeo para dicas sobre como resolver [ponto problemático]
  • Estamos fazendo uma live e você está convidado a assistir
  • Bem-vindo ao curso de [tópico] da [nome da empresa]
  • Obrigado por se inscrever para receber nossos e-mails [diários/semanais/mensais] sobre [tópico]

Linhas de assunto de e-mail de novos posts de blog

  • Você não é o único que está lutando contra [ponto de dificuldade]…
  • Cansado de não obter os resultados desejados? Nós estamos aqui para ajudar
  • Não perca essas ótimas dicas para alcançar [objetivo]!
  • Você já ouviu falar desse truque para [tarefa]?
  • Abra a mente para descobrir como você pode alcançar [objetivo]
  • Não tem tempo para [tarefa]? Estas [X] dicas ajudarão

Linhas de assunto do webinar

  • Salve a data – seu convite para o webinar da [empresa] sobre [tópico]
  • Você não vai querer perder o próximo evento online [título]
  • Inscrição concluída! Aqui está o que esperar…
  • Confirmação de registro e insights do webinar [título]
  • Lembrete: nosso evento online acontece [hoje/amanhã/esta semana]
  • Não se esqueça do próximo webinar da [empresa]!

Linhas de assunto do e-mail de inscrição de newsletter

  • Olá, você já está inscrito
  • Bem-vindo a newsletter da [título]
  • Aqui está o [conteúdo] que você solicitou
  • Agora que você se inscreveu…
  • Sua inscrição está completa, então que tal esses outros [conteúdos]
  • Os assinantes da newsletter da [Empresa] também estão interessados ​​em…

Linhas de assunto do e-mail de estudo de caso

  • Um estudo de caso sobre como o [produto/serviço] pode ajudar você com o [ponto problemático]
  • Veja o que alcançamos junto com o [nome do cliente existente]
  • Por que você deve nos dar outra chance: um estudo de caso
  • Você se lembra de ter experimentado o [produto/serviço]?
  • Adoraríamos escrever um estudo de caso sobre o que alcançamos juntos!
  • Vamos compartilhar a história sobre seu tempo usando o [produto/serviço]

Linhas de assunto de e-mail de artigo publicado externamente

  • Leia meu novo artigo, [título], hospedado por nosso parceiro
  • Quer saber mais sobre [tópico]? Nós temos tudo o que você precisa
  • Confira nosso novo artigo em [nome do editor externo]
  • Leia tudo que você precisa saber sobre [tópico]
  • Você publicará nosso artigo, [nome do editor em potencial]?
  • Temos uma ótima ideia para um artigo sobre [tópico] que você vai adorar!

Novas linhas de assunto de e-mail de menção de marca

  • Confira nossa menção no novo [artigo/post do blog/outro conteúdo] do [nome do editor externo]
  • Leia mais sobre o assunto de [tópico] no site de nosso parceiro
  • Você poderia incluir um backlink para [empresa] em [título]?
  • Obrigado pela menção! Aqui está um link que você pode adicionar…
  • Solicitação de alteração do texto âncora mencionando nossa empresa em [título]
  • Você poderia atualizar este backlink?

Linhas de assunto de e-mail de leitura obrigatória

  • Atualização interna importante da [empresa]
  • Você deveria ler: uma declaração sobre [questão]
  • Você irá encontrar uma atualização importante da [empresa] em anexo
  • Notícias sobre [assunto] junto com esta mensagem
  • Visite nosso [site/blog/outras fontes] para um anúncio importante
  • Declaração da [empresa] sobre [questão]: siga o link interno

Ideias para modelos de e-mail de conteúdo

Modelos de e-mail de conteúdo fechado

Modelo de e-mail de conteúdo fechado 1 – confirmação de inscrição


Hi [name],

Thanks for requesting the [company name] [eBook/white paper] about [topic]. As promised, this email contains the materials that you signed up to receive.

We sincerely hope that you find this content useful and that you head to our site here [link] to find other [blog posts/articles/templates] on the same subject.

Please find the attached documents at the bottom of this message.

Kind regards,
[Name], [position] at [company]

Attachment 1
Attachment 2
Attachment 3


Modelo de e-mail de conteúdo fechado 2 – link para o vídeo


Hello [name],

By registering with your details, you now have access to the [webinar/ video/documentary] that you asked to watch.

The video can be accessed on the following [link] and [will go live at [time] on [date] is available now].

Check out our website for more videos related to the subject of [topic], which you may also find interesting.

[More videos]

Thanks for watching!
[Company]


Modelo de e-mail de conteúdo fechado 3 – série de e-mails


Dear [name],

Thank you for signing up to receive this series of our [daily/weekly/monthly] emails covering the subject of [topic].

We’ll be sending you regular content containing great insights and actionable tips that will help you solve [pain point].

You can expect to find the following covered in our upcoming emails:

Subtopic 1
Subtopic 2
Subtopic 3…

We’re sure that you’ll find this series of emails handy, but if you want to learn more without waiting for new content to land in your inbox then please head over to our website or reply to this message.

Best,
The [company] team


Modelos de e-mail de novo post de blog

Modelo de e-mail de novo post de blog 1 – empatia sobre um ponto problemático


Hi [name],

Are you having difficulty with [pain point 1]? Does just thinking about [pain point 2] give you a headache?

It’s annoying, right? You’ve been working hard on [task] for hours, struggled to make progress, and now you’re stuck.

Believe us, you’re not alone. These are very common problems that many of our readers have been facing.

But don’t worry, because we’re here to help. We’ve just published a new guide to help people just like you, which you can find on our website by clicking the button below.

[Read our new blog post]

Kind regards,
[Name], [position] at [company]


Modelo de e-mail de novo post de blog 2 – despertando curiosidade


Hey there,

Do you know what the single, most effective tip for completing [task] is? Well, you’re just one click away from finding out!

In our latest blog post, we are sharing our favorite tricks for helping people achieve [objective].

Just click below to head straight to our website:

[Go to the blog]

Thanks for reading!
[Company]


Modelo de e-mail de novo post de blog 3 – como atingir um determinado objetivo


Hi [name],

We know as well as anyone that trying to achieve your [objective] goals can be tough, which is why we’ve written a new blog post with [X] tips on how to do just that.

Here’s a sneak peek of the advice that you’ll find in our latest publication:

Tip for achieving objective 1
Tip for achieving objective 2
Tip for achieving objective 3

To read the rest of our tips, please click here [link] to read the full blog post on our website.

Best,
[Name], content writer for [company]


Modelos de prévia de webinar

Modelo de e-mail para prévia de webinar 1 – convite com pré-visualização


Hello,

We wanted to let you know about our upcoming webinar, [title], which will be taking place at [time and timezone] on the [date].

There are [X] great speakers lined up who’ll be covering a range of subjects in the [topic] area, including:

Speaker and presentation 1
Speaker and presentation 2
Speaker and presentation 3

You can find more information about them and the event here [link] and register by clicking below:

[Sign up]

Best,
[Name] from [company]


Modelo de e-mail para prévia de webinar 2 – confirmação de registro com insights


Dear [name],

Thank you for registering for our upcoming webinar, [title].

You’re all signed up, and you’ll be able to watch the live stream on the day of the event by following the link below:

[View the webinar]

Here are just a few of the things you’ll be able to learn by watching the live broadcast:

Insight 1
Insight 2
Insight 3

View the website [link] for more info or reply to this email if you have any questions.

Kind regards,
[Name]


Modelo de e-mail para prévia de webinar 3 – lembrete com um trailer de vídeo


Hi [name],

We’re just writing to let you know that the [title] webinar that you registered for is taking place [today/tomorrow/this week] at [time and timezone].

Below you can watch a sneak preview of the event to get a taste of what you can expect.

[Video trailer]

Click on the button below to learn more about the webinar.

[Find out more]

See you soon!
[Name], [position] at [company]


Modelos de e-mail para inscrição em newsletter 

Modelo de e-mail de inscrição de newsletter 1 – boas-vindas de uma pessoa


Dear [name],

Thanks for subscribing to the [company] newsletter.

I just wanted to take the time to personally thank you for choosing to receive [title]. It means a lot to have readers like you on board.

Below are a few extra pieces of advice related to [today’s/this week’s/this month’s] update on [topic] that I think you will find worthwhile:

Tip 1
Tip 2
Tip 3

Don’t hesitate to reach out to me if you have any questions.

Kind regards,
[Name]


Modelo de e-mail de inscrição de newsletter 2 – conteúdo em troca de inscrição


Hi [name],

As a token of appreciation for signing up to receive the [title] newsletter, please find the [ebook/whitepaper/other gated content] that you requested attached to this email.

We are confident that you’ll find both the regular newsletter and the additional content useful for solving [pain point] in the field of [topic].

If you want to find out more before the next update, feel free to get in touch.

Best,
The [company] team

[Download attachment(s)]

Modelo de e-mail de inscrição de newsletter 3 – promoção de conteúdo adicional


Hello [name],

Firstly, I would like to say thank you on behalf of everyone at [company] for subscribing to our newsletter.

We’re sure that you won’t regret it, and that you’ll find the regular updates on [topic] landing in your inbox every [day/week/month] to be very useful.

Secondly, I thought you might be interested to know about some additional content related to the subject that can be found on our website here [link].

From the feedback of our existing subscribers, we have found that the material below, in particular, has been helpful to them:

Additional content 1
Additional content 2
Additional content 3

Please let us know if you’d like to learn about anything else, or just keep an eye out for the next issue of our newsletter.

Best wishes,
[Name], [position] at [company]


Modelos de e-mail de estudo de caso

Modelo de e-mail de estudo de caso 1 – resultados do uso de um produto ou serviço


Hi [name],

As someone interested in [topic], we thought you might find [product/service] useful for solving [pain point].

To show you how successful this has proven for our existing clients, we’ve put together a case study about our cooperation with [name of existing client].

In the report, which you can find attached to this email, we show:

When and where you should use [product/service]
How you should use [product/service]
What results you can expect to achieve by using [product/service]

Hopefully, you find this case study interesting, and don’t hesitate to get in touch if you have any more questions.

Kind regards,
[Name], [position] at [company]

[Case study PDF attachment]


Modelo de e-mail de estudo de caso 2 – tente um produto ou serviço novamente


Hello [name],

You recently tried out [product/service], the solution for [pain point] brought to you by [company].

Many users are actually so overwhelmed by the potential of [product/service] that they have difficulty imagining how it would fit into their workflow.

That’s why we teamed up with our customer [name of existing client] to show you how they implemented [product/service] in their business to boost [metric] by [X]%.

We hope that this report, which you can read by clicking below, will help you overcome any doubts you might have and give us another go.

[Read the case study]

If you have any queries I’m happy to help.

Best,
[Name]


Modelo de e-mail de estudo de caso 3 – solicitando participação


Dear [name],

I’m sure you’re as happy as we are about the success of our recent cooperation on [project] together.

According to our analysis, our [product/service] helped you to:

Achievement 1
Achievement 2
Achievement 3

That’s why, with your consent, we’d like to share a case study of our work together on the “[case studies/success stories/our previous work”] page of our website [link].

Please let me know if you agree, or if you need any further information.

Best wishes,
[Name] from [company]

Modelos de e-mail de artigos publicados externamente

Modelo de e-mail de artigo publicado externamente 1 – foco no tópico


Hi [name],

My latest article has just been published over on [external publisher’s name]’s website [link].

[Title] is an in-depth look into [topic], covering the following points:

Subtopic 1
Subtopic 2
Subtopic 3

Given the focus, we thought it would be great to share our thoughts with a new audience who have an interest more in line with our hosting partner.

However, we still wanted to let our current subscribers know where they can read this piece. Don’t forget that you can find more similar content on our website by clicking the button below.

[Read more articles]

Best wishes,
[Name], from [company]


Modelo de e-mail de artigo publicado externamente 2 – destaque em um editor


Hello [name],

We’ve recently written a new article called [title] that, as someone who has expressed an interest in [product/service/topic], we are sure you’ll find interesting.

You can find our article here [link] on [external publisher’s name]’s website.

It is a privilege for us to have our content shared there, and we hope that our subscribers like yourself will take the opportunity to read more of their other content too.

Hope you enjoy reading!

Best
[Company]


Modelo de e-mail de artigo publicado externamente 3 – lançando uma ideia


Dear [name],

We’ve come up with a great idea for an article that we think would be a perfect fit for [potential publisher’s name] and your other content on [topic].

The working title is [title], and the article will cover:

Subheading 1
Subheading 2
Subheading 3…

Please let us know if this sounds like something that you’d be interested in publishing. If you have any questions please don’t hesitate to get in touch.

Kind regards,
[Name], content writer for [company]


Modelos de e-mail de novas menções da marca

Modelo de e-mail de novas menções da marca 1 – informe os clientes sobre o conteúdo de referência


Hi [name],

There is a great [article/blog post/other content] over on [external publisher’s name]’s website [link] that we think you might find very interesting.

The piece, which mentions our brand, is called [title] and it talks about the following topics:

Topic 1
Topic 2
Topic 3

As you can see for yourself they have some nice things to say about us, which is always a privilege when it comes from such a well-respected source.

We hope that you enjoy reading, and remember that you can find our own content on the subject of [topic] here [link].

Best,
[Name] from [company]


Modelo de e-mail de novas menções da marca 2 – solicitando a adição de um backlink


Hello [name]

We really appreciate you mentioning our brand and what you had to say about us in the recent [article/blog post/other content] called [title].

However, we have noticed that there is no link to our website where we are mentioned, and we think that it would be helpful for your readers if they could be directed there.

Do you think that it would be possible for you to include the following in an update to your post?

“[Suggested anchor text & backlink]”

Thank you in advance, and please let us know if you would like any further content to be included with the mention as well.

Kind regards
The [company] team


Modelo de e-mail de novas menções da marca 3 – solicitação de correção ou atualização de backlink ou âncora


Dear [name],

I’m reaching out to you in regards to the mention [backlink] of our brand in your [article/blog post/other content] named [title], which can be found here [link].

We think that it could be beneficial for both your readers and our users if the [anchor text/backlink] was changed from [current anchor text/backlink] to [suggested new anchor text/ backlink].

Your time is appreciated and I look forward to hearing back from you about this request.

Best wishes,
[Name], [position] at [company]


Modelos de e-mail de leitura obrigatória

Modelo de e-mail de leitura obrigatória 1 – anúncio no corpo da mensagem


Dear [name],

As one of our valued subscribers, we thought that you would like to be informed about the most recent developments at [company].

We consider the following important [new/updates/changes] to be essential information for all of our existing clients:

Announcement 1
Announcement 2
Announcement 3

Thanks for reading, and don’t hesitate to get in touch if you have any questions regarding this announcement or any other issues.

King regards,
The [company] team


Modelo de e-mail de leitura obrigatória 2 – demonstração em anexo


Hello [name],

Have you heard the important news about [issue]?

We have an announcement to make, and our full statement on this issue can be found in a document that is attached to this email.

Your understanding at this time is much appreciated, and your business is valued as always.

I’d be happy to provide more information if required, just let me know by replying to this email.

Best wishes,
[Name], [position] at [company]

Modelo de e-mail de leitura obrigatória 3 – link para uma fonte externa


Hi [name],

We have some important [news/updates/changes] that we thought you would like to be informed about.

The complete announcement can be found on our [website/blog/another source] here [link].

Here are some of the key pieces of information that you can find in full by following the above link:

Statement 1
Statement 2
Statement 3

Please feel free to ask any questions that you might have regarding this matter, or anything else.

Best,
[Name] from [company]

Modelos de e-mail de conteúdo – Perguntas frequentes

Qual é o tamanho ideal de um e-mail de conteúdo?

Seu e-mail deve ter alguns parágrafos curtos, variando de 75 a 150 palavras, e deve ser fácil de ler e entender à primeira vista.

Por que se deve enviar e-mails de conteúdo?

E-mails de conteúdo são melhores para campanhas de marketing de conteúdo. Eles podem ajudá-lo a atrair novos clientes ou aumentar as vendas e conversões.

O que devo incluir em um e-mail de conteúdo?

Em um e-mail de conteúdo, você deve incluir uma saudação personalizada que faça seu cliente se sentir apreciado. Além disso, você deve fazer o acompanhamento com um lembrete de seu produto ou serviço e ter um CTA forte.

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