Descubra 10 modelos de e-mails de renovação para criar campanhas estratégicas que ajudem a reter clientes e reduzir o churn. Esses e-mails automatizados são particularmente úteis para serviços e produtos baseados em assinaturas. Explore exemplos de linha de assunto e modelos de e-mails de acompanhamento e lembrete, além de dicas para incentivar renovações de contrato.
Reter sua base de clientes atual e manter relacionamentos de longo prazo com os clientes nunca foi tão crítico para as empresas, especialmente aquelas com modelos de negócios de receita recorrente mensal e com base em assinaturas. E-mails de lembrete de renovação bem escritos e enviados estrategicamente podem ajudar muito a engajar seus clientes existentes, incentivando eles a permanecer com sua marca, melhorando a retenção e reduzindo o churn de clientes. O artigo a seguir fornece 10 modelos de e-mail de renovação que você pode usar ao criar suas próprias campanhas de e-mail de renovação.
O que são e-mails de renovação?
Os e-mails de renovação são mensagens automatizadas enviadas aos clientes existentes para lembrá-los de que sua associação ou assinatura está expirando e para incentivar eles a agir. Esses tipos de e-mail são comumente usados para serviços baseados em assinatura, bem como produtos com pagamentos recorrentes.
Os e-mails de renovação funcionam melhor quando são enviados como parte de campanhas mais amplas. Normalmente, uma série de e-mails de lembrete de renovação pode incluir um ou mais e-mails antes que a assinatura se esgote, um e-mail no dia de expiração e um e-mail de acompanhamento após o término do contrato para incentivar os usuários a renovar mais uma vez.
Exemplos de linha de assunto de e-mail para renovação
10 modelos de e-mail de renovação
E-mail de lembrete de renovação para adesão antecipada (90 dias antes da data de renovação)
Thank you for being a part of our [Company] community. Can you believe that it’s been 9 months since you first joined? We hope you’ve been able to enjoy all the benefits of your [Company] membership these past months.
Great news! To close our 10th anniversary year, we’re running a one-time early renewal offer for all current members. Renew your membership between now and [date] and get [details of the offer].
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If you have any questions or suggestions, please don’t hesitate to reach out at [email] or [phone] to see how we can meet your needs. We’d love to hear your feedback!
Best,
[YOUR SIGNATURE]
E-mail de lembrete que o contrato expira em breve (15 dias antes da data de renovação)
Your membership at [Company] is about to expire on [date]. We hope you’ve enjoyed [benefits of your membership].
Good news! There’s still time to renew, and it’s as easy as ever – just click the link below, pick the subscription that suits your needs and follow the prompts.
RENEW NOW
More good news! This year we have an extra incentive – if you renew your membership by [date], you will be entered into a drawing for a [offering]!
If you have any questions regarding your membership, benefits, or renewal, please don’t hesitate to reach out by replying to this email or calling us at [number].
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
E-mail de lembrete de renovação de contrato – última chamada (24 horas antes da data de renovação)
Last call! Your yearly subscription expires in 24 hours. Renew today before your benefits and online access are suspended. If you don’t renew your subscription within 24 hours, you will miss out on [major benefits].
RENEW NOW
If you have any questions regarding the renewal process or need help, please don’t hesitate to contact us at [email/ phone number].
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
E-mail no dia que expira o contrato
It’s been a year since we first met you, and we’re looking forward to many more years! Did you know that your [Company] membership expires today? Don’t miss out on all the exciting things [Company] has to offer for premium members!
The good news is, there’s still time to renew your subscription.
Click here [renewal URL], and follow the prompts.
Call us at [phone number] and we’ll renew your membership over the phone with a credit card.
Make sure to let us know if you have any questions or feedback.
Thanks!
[YOUR SIGNATURE]
Um e-mail de lembrete de renovação com foco nos benefícios
[Name],
It’s amazing – you’ve now officially been with [Company] for one year! Though your subscription is coming to an end – we hope that you’ll join us for the next year and beyond.
Renewing your membership by [date] means you can keep enjoying access to all the amazing benefits of [Company’s membership] like:
[Membership benefit 1]
[Membership benefit 2]
[Membership benefit 3]
[Membership benefit 4]
You have only [number] days left. But why wait? Save yourself a hassle and renew now – all you need to do is click on the button below and follow two easy steps.
RENEW NOW
We’re excited to have you back!
[YOUR SIGNATURE]
E-mail de oferta de renovação especial
Hi [Name],
We hope you have been enjoying the benefits of your [Company] membership these past months. As a loyal [Company] member, we have a special offer just for you!
Renew your membership by [date] and you will save 10% OFF the regular price. This offer is only valid through [date]. Act now and save!
RENEW NOW
If you choose not to renew early, your subscription will be automatically renewed at the regular price of [amount] on [date].
As always, if you have any questions or issues, make sure to check out our Help Center, or feel free to reach us at [email], [live chat], or [number].
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
E-mail de acompanhamento após o vencimento do contrato
This is a reminder that your membership with [Company] expired on [date] and you are now within your membership grace period.
If you’re still deciding whether or not to renew, or just haven’t gotten around to it yet, here’s a quick overview of what you’ll be missing out on if you don’t renew:
[Overview of major membership benefits]
We hope you will take the time to renew your membership and remain a part of our community. It couldn’t be easier – just click here to renew!
If you have any questions or if there’s anything we can do to help – please don’t hesitate to reach out.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
E-mail de lembrete de renovação de assinatura B2B
Thank you for using [Product/Service] for the past [year] – we love having you as our customer.
I noticed that your annual subscription is expiring in two weeks, so I thought I’d check-in. If you want to continue taking advantage of our [features/ platform/ products] and retain all your data and preferences, you can easily renew by going to this page.
If you’re weighing your options, I’d love to chat further with you to help you come to a decision. If you’d like to upgrade or downgrade your plan, we can discuss that as well.
Looking forward to hearing from you.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
E-mail de lembrete de renovação automatizada para B2B
Thank you for using [Product/ Service] for the past year!
We wanted to remind you that you’ve chosen the automatic renewal option. Your subscription will be renewed for [amount] on [date]. If you wish to stick to your current plan, no action is required. If your billing information has changed, you can update your payment details here.
Our entire team is dedicated to ensuring your [Product/ Service] experience is first-rate. If you have any questions, concerns, or suggestions, simply reply to this email and we’ll get back to you with a prompt response.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
E-mail de acompanhamento de assinatura vencida para B2B
Thank you for using [Product/ Service] – we hope you enjoyed your experience. Just letting you know that your subscription expired yesterday and you won’t be able to [log in/use our service] anymore.
But it’s not too late! You can gain immediate access to all your saved data and preferences by renewing your subscription here. And what’s more, if you renew within the next 10 days, you’ll also be able to take advantage of our one-time 10% discount for returning customers.
If you have any questions or issues, please don’t hesitate to reply to this email, contact our live chat support or check out our FAQ page.
We’ll be happy to have you back!
[YOUR SIGNATURE]
Um lembrete de renovação é um e-mail enviado aproximadamente 30 dias antes da expiração do serviço. Ele é enviado para qualquer pessoa que tenha uma conta do LiveAgent e precise renová-la.
Se você deseja incentivar seus membros a renovar o contrato, você pode começar oferecendo um desconto para renovação do contrato. Pode ser um grande empurrão para um membro dar o último passo e concluir o processo.
Uma carta de renovação de contrato deve primeiro agradecer ao cliente por sua assinatura e perguntar se ele gostaria de renovar por mais um ano. Explique que a assinatura dele expirará em breve e que você precisa da renovação nas próximas duas semanas, ou precisará cancelar a assinatura.
Elementos de marca como logotipo, cores, tipografia e mensagem são essenciais para a identidade e percepção da marca. Eles comunicam o propósito e os valores da empresa, afetando a experiência do cliente e a escolha dos consumidores. Uma estratégia de branding eficaz envolve a coesão e a escolha cuidadosa desses elementos para criar uma associação forte na mente do público-alvo.
O texto fala sobre softwares de atendimento ao cliente, sistemas de telefonia VoIP, gerenciamento de reclamações e suporte técnico para startups. Também há informações sobre a inscrição no LiveAgent e a construção do dashboard, além de um aviso sobre o uso de cookies no site. O texto está disponível em vários idiomas, incluindo o português.
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Andrej Saxon | LiveAgent support team