Encontre modelos úteis de e-mail para o portal do cliente. Saiba quando e como enviar e-mails de verificação, confirmação, redefinição de senha e feedback para seus clientes.
Toda vez que um cliente enviar um ticket sobre o uso de um dos seus produtos ou serviços, a sua equipe tem que responder e perder tempo valioso que poderia ser usado em outras tarefas. Mas não precisa ser assim. Por quê?
Nem todos os pedidos sobre produtos são tão complexos que precisam da atenção de um colaborador de suporte ao cliente. Um número substancial de problemas pode ser resolvido pelos próprios usuários se a organização tiver um portal do cliente.
Um portal do clienteé uma plataforma self-service na qual os clientes podem compartilhar informações, procurar soluções para os problemas a qualquer momento, e postar dúvidas. Ela oferece aos clientes acesso a um website onde eles podem criar posts, atualizar as informações de contato, consultar uma base de dados, fazer download de recursos, pesquisar no histórico de posts, ou compartilhar conhecimento com outros usuários.
Você também pode configurar uma página de FAQ da empresa onde os clientes podem encontrar respostas para suas perguntas comuns. Isso não apenas os capacita a resolver problemas menores, mas também libera sua equipe de atendimento ao cliente.
No entanto, quando você construir esse portal, você terá que promovê-lo entre os seus clientes, ajudá-los no processo de criar uma conta no portal do cliente e, finalmente, encorajá-los a se tornarem usuários ativos.
Enviar comunicação bem construída por e-mail é a forma mais eficiente de:
Usar templates para e-mail de portal do cliente vai te ajudar a abordar os seus clientes e convencê-los a se inscreverem no portal que você construiu para eles. Esse artigo reúne exemplos de diferentes tipos de mensagens para cada etapa do serviço de comunicação com o cliente, junto com exemplos poderosos de assuntos para e-mail de serviços ao cliente.
Um template para e-mail é um e-mail com formatação HTML que você pode usar para criar a sua própria mensagem, substituindo o conteúdo pelo seu próprio. O SendPulse oferece mais de 130 templates grátis prontos para usar.
Um template para e-mail permite que você crie campanhas de e-mails substituindo imagens, texto, fontes, e outros elementos. A galeria de template para e-mail no SendPulse é dividida em seções temáticas, para que você possa encontrar um template que funcione para você.
Ao invés de criar um template para e-mail do zero, você pode fazer o upload das suas próprias imagens, alterar o texto, e selecionar conteúdo novo e relevante para os seus assinantes. Você não tem que perder tempo com design e formatação.
Todas as vezes que você cria um novo template para e-mail do zero, você deve verificar os erros. Há sempre o risco de deixar seções importantes de fora, ou cometer erros de formatação. Usar um template garante que o seu e-mail vai ser o mesmo que o da visualização.
Template 1 para E-mail Curto de Verificação
You’ve registered for [company name] customer portal. Before you can use your account, you need to verify that this is your email address by clicking the following link: [link]
Kind Regards, [company]
Template 2 para E-mail Curto de Verificação
We just need to verify your email address before you can access your customer portal account.
Verify your email address here [verification link]
Thanks! – The [company] team
Template 3 para E-mail Curto de Verificação
You’re almost ready to start enjoying our customer portal.
Simply click the big [color] button below to verify your email address.
[button]
Best, [company]
Template para e-mail de verificação com ênfase em valor
Are you ready to get access to all the useful info that we’ve prepared for you?
Complete your registration by clicking on the button below!
[button]
This link will verify your email address, and then you’ll officially be a part of our customer portal community.
See you there!
Best regards, the [company] team
Template para e-mail de verificação com link de confirmação
Thanks for registering for our customer portal!
We need a little more information to complete your registration, including a confirmation of your email address.
Click below to confirm your email address:
[link]
If you have problems, please paste the above URL into your web browser.
Thanks, the [company] team
Template para E-mais simples de Boas Vindas
Thank you for joining our customer portal community!
We are [one sentence that describes your organization best]. We’re happy that you will get [the value a recipient will get by learning more about your product/service].
We believe that our customer portal will make your life easier. We hope you enjoy it!
If you need anything from us, remember that we’re at your disposal.
Best,
The [company] team
Template para e-mail de boas vindas com um Call to Action
I’m absolutely thrilled that you’ve decided to give our customer portal a try. If you need to contact the team or me, feel free to do so at any time.
The best way to start using our customer portal is to [the next step users should take].
So if you haven’t done that already, get started now!
[CTA]
Have a great day,
The [company] Team
Template para e-mail informativo
Welcome to [company] customer portal. Our platform is powered by [unique characteristics of your customer portal, e.g. knowledge from our top-notch experts in customer service] to help you with [user pain point].
Here’s a quick look at what to expect:
• [Link to customer portal article/manual 1]
• [Link to customer portal article/manual 2]
• [Link to customer portal article/manual 3]
We share the latest news about our [product/service], tips and tricks for customers, our experiments, and battle-tested solutions.
Zero spam, just our best content.
Best,
The [company] team
Template para e-mail curto de confirmação
Thank you for joining our customer portal.
We’d like to confirm that your account was created successfully, and you can now start accessing it.
If you have any issues with logging into your account, reach out to us at [email address].
Best,
The [customer portal] team
Template para e-mail de confirmação ‘obrigado por fazer a inscrição’
Thank you for completing your customer portal registration.
This email is t to confirm that your account is active and that you are now officially part of the [customer portal] family.
Enjoy!
Regards,
The [company] team
Template para e-mail de confirmação ‘estamos ansiosos para…’
Thank you for creating a [customer portal] account. We look forward to reading your first posts.
See you around!
The [customer portal] team
Template para e-mail de confirmação com links para recursos
We’re happy that another incredible person (you) joined our community.
To get started, try out these three simple tasks that will help you understand our platform:
Task 1 [for example, login]
Task 2 [for example, create an entry]
Task 3 [for example, use a basic feature]
Remember to check out our tutorials [link] and sign up for your first 10 lessons on how to use the [customer portal] platform.
Thank you for joining, let’s make great things happen together!
Sincerely,
The [company] team
Template 1 para e-mail de redefinição de senha
Reset my password [link]
If you did not forget your password, you can safely ignore this email.
Best,
The [company] team
Template 2 para e-mail de redefinição de senha
Somebody requested a new password for the [customer portal] account associated with [email].
No changes have been made to your account yet.
You can reset your password by clicking the link below.
If you did not request a new password, please let us know immediately by replying to this email.
Yours,
The [company] team
Template 3 para e-mail de redefinição de senha
You recently requested to reset the password for your [customer portal] account. Click the button below to proceed.
[button]
If you did not request a password reset, please ignore this email or reply to let us know. This password reset is only valid for the next 30 minutes.
Thanks, the [customer portal] team
Template 4 para e-mail de redefinição de senha
If you did not request a password change, please feel free to ignore this message.
If you have any comments or questions, then don’t hesitate to reach us at [email to customer portal support team]
Please feel free to respond to this email. It was sent from a monitored email address, and we would love to hear from you.
Yours,
The [company] team
Template 1 para e-mail de feedback
[X] days ago, you created an account at [customer portal], and you’ve been an active user ever since.
We’d love to get your feedback on the platform! Give us a rating by clicking on the stars below:
[*****]
Kind regards,
The [customer portal] team
Template 2 para e-mail de feedback
Thanks for using [customer portal].
Please tell us about your experience by completing this 30-second survey. Your feedback helps us create a better experience for yourself and other [customer portal] users.
Let us know how it goes!
– The [customer portal] team
Template 3 para e-mail de feedback
Your feedback means a lot to us. We constantly strive to provide a flawless experience for our customers, and your input helps us do so.
With that in mind, we would really appreciate it if you could take a minute to share your feedback on the portal.
We hope to see you soon at [customer portal]
Best regards, [customer portal team member’s name]
Template 4 para e-mail de feedback
Help us shape the [customer portal] experience by taking this survey.
Your feedback is very important to us and will help us make the portal better, so we hope you will take a few minutes to answer our questions.
[CTA]
We appreciate your time and feedback!
The [customer portal] team
Template 1 para e-mail de convite
We’ve given you access to our portal so that you can manage your journey with us and get to know all the possibilities offered by [product/service].
If you want to create an account, please click on the following link: [link]
Enjoy!
Best,
The [customer portal] team
Template 2 para e-mail de convite
How much time are you spending [dealing with a customer pain point]? I bet it’s too much!
[product/service] is an intuitive [purpose of your product/service] tool that will help you drive meaningful results on [issue your product/service helps with], and give you more time to focus on other areas of your [sector] strategy, such as [one of the activities].
We’re so happy that you’re taking [company] for a spin, and we’d love it if you create a customer portal account to join our user community!
We’ll walk you through the platform and share our best tips and tricks first.
Then you can start learning more about [product/service] and, when you feel like it, contribute to the community and share your own knowledge.
Register Now
Best,
The [customer portal] team
Template 3 para e-mail de convite
It’s time to focus on other things! We created [customer portal] so that you can get to know [product/service] and spend less time dealing with [pain point].
Join our portal to learn:
[benefit 1]
[benefit 2]
[benefit 3]
…
Here’s what some other [users of your customer portal] are saying:
[Testimonial 1]
[Testimonial 2]
[Register now]
Best,
The [customer portal] team
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Modelos de E-mail para onboarding de clientes
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Andrej Saxon | LiveAgent support team