Aprenda a fortalecer o relacionamento com clientes pós-compra usando modelos de e-mail eficazes. Esses e-mails aumentam a fidelidade, engajamento e incentivam novas compras. Com taxas de abertura 217% maiores, são essenciais para sua estratégia de marketing.
Independentemente do que você vende e para quem – seja um cliente recorrente ou um comprador pela primeira vez – e-mails de pós-compra automatizados bem compostos e oportunos podem ter um impacto positivo imediato em seu negócio. Esses tipos de e-mail podem ajudar você a manter os clientes engajados com sua marca, cultivar relacionamentos com os clientes de longo prazo e gerar mais vendas repetidas. Campanhas de e-mail pós-compra também são uma das táticas mais fáceis e eficazes para melhorar a fidelidade e retenção do cliente. E uma vez que atrair novos clientes normalmente custa cinco vezes mais do que reter os existentes – esses e-mails devem definitivamente fazer parte de sua estratégia de marketing por e-mail.
Por que enviar e-mails de pós-compra?
Os e-mails pós-compra têm as maiores taxas de abertura e cliques de qualquer campanha de marketing por e-mail. Na verdade, de acordo com os dados da Klaviyo, os e-mails pós-compra apresentam uma taxa de abertura 217% maior, uma taxa de cliques superior a 500% e uma receita 90% maior por destinatário do que sua campanha de e-mail comum. Uma pesquisa da Medallia (uma empresa de experiência do cliente) publicada na Harvard Business Review também descobriu que “os clientes que tiveram as melhores experiências anteriores gastam 140% a mais em comparação com aqueles que tiveram as experiências anteriores piores”.
Os e-mails pós-compra podem ser usados para:
Linhas de assunto de e-mail pós-compra
10 modelos de e-mail pós-compra
Os e-mails pós-compra podem servir a vários propósitos, dependendo do que é mais importante para o seu negócio – seja fazer com que os clientes se sintam especiais, lembrá-los de reabastecer um produto, fazer vendas cruzadas de produtos semelhantes ou coletar feedback – quando bem feito, os e-mails pós-compra são incrivelmente poderosos. Abaixo estão 10 modelos de e-mail pós-compra para alguns dos cenários mais comuns que você pode usar ao criar suas próprias campanhas de e-mail pós-compra.
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There’s a lot of choices out there but you singled us out, and that means a lot. We just want to express how much we appreciate your business. When you’re looking for something truly special, we hope that we’ll continue to be the place you think of first.
Thank you!
[YOUR SIGNATURE]
P.S. If we ever fail to live up to your expectations with the quality of our products, delivery times, or anything else – you can always reach out to our customer care team at [number], [email], or [live chat].
E-mail de recomendações de produtos
Thanks for your recent purchase with [Brand]! Your order should have arrived by now, and we hope you are enjoying your new [products].
We thought that you’d like to know customers who made the same purchase also enjoyed the following favorites:
[Recommended product 1]
[Recommended product 2]
[Recommended product 3]
[Recommended product 4]
If you need any help with your next purchase, don’t hesitate to reach out anytime.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
E-mail de lembrete de reposição
Greetings from [Brand]! Hope you’re doing great.
According to our records, you ordered (products) a while ago and we would hate for you to run out. So, this a friendly reminder that it’s time to restock, in case your supplies are running low.
RESTOCK NOW
Order in the next 24 hours and shipping is on us.
Let us know if you have any questions. We’re here to help!
[YOUR SIGNATURE]
E-mail de incentivos para próxima compra
Maybe you’ve been away or just super busy but we noticed you haven’t ordered in a while. So perhaps we can tempt you back with 10% OFF your next order?
We’ve actually added some cool new stuff we think you might like! Here’s a coupon for 10% OFF your next purchase in the next two weeks (expires on ***): [CODE NUMBER]
SHOP NOW
If you have questions or need any help, just reply to this email and we’ll get back to you as soon as we can.
Cheers,
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E-mail focado no produto
Congratulations on your new purchase of [product]!
You’ve made an excellent choice by shopping with us. At [Brand] we truly care about our customers and appreciate your business. If you have any issues at all, we’ll work with you until you are completely satisfied.
Here are a few great tips on using your [product]:
[Product usage tip 1]
[Product usage tip 2]
[Product usage tip 3]
I will contact you in a few days to make sure everything is working well for you and to also share some Frequently Asked Questions (FAQs) about your new [product] that I’m sure will be very helpful.
If by any chance you will not receive your product within [number] days of placing your order, please do let us know right away. We’ll be happy to assist you in any way that we can.
Once again, thank you very much for purchasing [product]!
Best,
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E-mail de solicitação de pesquisa sobre produto
A great big thank you for shopping with [Brand]!
We love our customers dearly, and their opinions mean a lot to us. So, we put together a survey that gives you an opportunity to share your thoughts, so WE can improve your shopping experience – and YOU can take 20% OFF your next purchase for completing it. Click below to take the survey (it won’t take you more than a few minutes) and receive your offer.
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We wanted to say a HUGE thank you for shopping with us and we’d love to know what you thought of [Website.com]. If you can spare a few minutes to leave us a review, we’d be super grateful! Please be as honest as you want to be (we can take it).
Write a Review of [Brand]
We love you either way.
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E-mail de onboarding para SaaS
Thank you for signing up and joining the [Brand] family! We built [Product name] to help businesses [achieve specific goals], and I hope that we can achieve that for you.
Over the last couple of weeks, we’ll be sending you a few more emails to help you get maximum value from [Product name]. We’ll be sharing some tips, checking in with you, and showing how some of our customers use [Product name] to [whatever the product helps to achieve].
In the meantime, you might find these resources helpful:
[QUICK VIDEO GUIDE]
[KNOWLEDGE BASE]
[COMPANY BLOG]
If you have any questions or hit any bumps in the road, please feel free to call us at [number], start a chat with our support team or visit our FAQs.
Until next time,
[YOUR SIGNATURE]
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A experiência pós-compra do cliente é a comunicação e as ações que ocorrem depois que um cliente faz uma compra em uma empresa.
Você pode fornecer suporte pós-compra ao cliente enviando automaticamente um e-mail de acompanhamento com um link para artigos da base de conhecimento para suporte 24 horas por dia, 7 dias por semana.
A dissonância pós-compra são os sentimentos negativos que ocorrem depois que um indivíduo adquire um produto ou serviço. Para reduzir eles, as organizações devem ter uma forma sólida de apoiar seus clientes, incluindo a solução imediata de problemas e uma maneira fácil de obter suporte.
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Andrej Saxon | LiveAgent support team