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Modelos de e-mail pós-compra

Independentemente do que você vende e para quem – seja um cliente recorrente ou um comprador pela primeira vez – e-mails de pós-compra automatizados bem compostos e oportunos podem ter um impacto positivo imediato em seu negócio. Esses tipos de e-mail podem ajudar você a manter os clientes engajados com sua marca, cultivar relacionamentos com os clientes de longo prazo e gerar mais vendas repetidas. Campanhas de e-mail pós-compra também são uma das táticas mais fáceis e eficazes para melhorar a fidelidade e retenção do cliente. E uma vez que atrair novos clientes normalmente custa cinco vezes mais do que reter os existentes – esses e-mails devem definitivamente fazer parte de sua estratégia de marketing por e-mail.

Modelo de e-mail pós-compra da Asos
Modelo de e-mail pós-compra da ASOS

Por que enviar e-mails de pós-compra?

Os e-mails pós-compra têm as maiores taxas de abertura e cliques de qualquer campanha de marketing por e-mail. Na verdade, de acordo com os dados da Klaviyo, os e-mails pós-compra apresentam uma taxa de abertura 217% maior, uma taxa de cliques superior a 500% e uma receita 90% maior por destinatário do que sua campanha de e-mail comum. Uma pesquisa da Medallia (uma empresa de experiência do cliente) publicada na Harvard Business Review também descobriu que “os clientes que tiveram as melhores experiências anteriores gastam 140% a mais em comparação com aqueles que tiveram as experiências anteriores piores”.

Os e-mails pós-compra podem ser usados para:

  • Incentivar os clientes a voltarem ao seu site
  • Dar embasamento para a próxima compra
  • Converter novos compradores em clientes habituais
  • Criar uma experiência melhor para o cliente
  • Construir relacionamentos com o cliente
  • Obter feedback dos clientes

Linhas de assunto de e-mail pós-compra

  • Um gesto de agradecimento por sua compra da [Marca]
  • Sua confirmação de pedido
  • Muito obrigado pela sua compra hoje
  • Obrigado por ter um bom gosto!
  • Ótimo. Que bom que você encontrou algo que gostou!
  • Seu pedido foi enviado
  • Seu pedido está a caminho
  • Agradecemos por você ser nosso cliente – obrigado por sua preferência!
  • Podemos fazer uma pergunta sobre sua compra?
  • Como foi sua experiência de compra conosco hoje?
  • Sua compra correspondeu às suas expectativas?
  • Não vamos conseguir agradecer o suficiente
  • Nosso presente para você: 10% de desconto em sua próxima compra
  • Vamos retribuir o favor
  • Um agradecimento especial nosso para você
  • Um presentinho para agradecer você
  • Hora de reabastecer/pedir mais
  • Está acabando? É hora de reabastecer!
  • Peça mais agora para entrega gratuita/desconto de 15%/bônus de presente

10 modelos de e-mail pós-compra

Os e-mails pós-compra podem servir a vários propósitos, dependendo do que é mais importante para o seu negócio – seja fazer com que os clientes se sintam especiais, lembrá-los de reabastecer um produto, fazer vendas cruzadas de produtos semelhantes ou coletar feedback – quando bem feito, os e-mails pós-compra são incrivelmente poderosos. Abaixo estão 10 modelos de e-mail pós-compra para alguns dos cenários mais comuns que você pode usar ao criar suas próprias campanhas de e-mail pós-compra.

E-mail de confirmação do pedido


Hello [Name],

Congratulations! Your purchase on [Website.com] was successfully processed. Your order is now being prepared. You will be receiving shipping updates soon.

How was it to shop at [Website.com]? Help us serve you better, click here to take a quick survey. (It won’t take you more than a minute – we promise!).

Here’s your order confirmation:

Order number: ***
Payment method: ***
Items ordered: ***
Total: ***

Your Order Details:
[listing items purchased]

Thank you for shopping with [Brand],
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de confirmação de envio

YOUR ORDER HAS SHIPPED

Good news, [Name] – your items are on their way! Are you smiling? You’re totally smiling. ☺

Here are a few things you should know:

Your order should arrive at your shipping address within [number] business days.
Items may be shipped in separate boxes with no additional shipping charges.
Updated tracking information will be posted to the carrier’s website within 24 hours.

Here’s what we shipped:

[Item 1]
[Item 2]
[Item 3]

TRACK MY ORDER

Thanks for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]

———————————————
HAVE QUESTIONS OR NEED HELP?

Let us know! We’ll do everything we can to make sure you love your experience with us. Reach us at [email], [live chat] or [number]. We’re available Monday – Friday **am – **pm.

E-mail de “Obrigado pela sua compra”


Dear [Name],

WE’RE HONORED that when it comes to [style/ footwear/ beauty, etc.], you think of us.

There’s a lot of choices out there but you singled us out, and that means a lot. We just want to express how much we appreciate your business. When you’re looking for something truly special, we hope that we’ll continue to be the place you think of first.

Thank you!
[YOUR SIGNATURE]

P.S. If we ever fail to live up to your expectations with the quality of our products, delivery times, or anything else – you can always reach out to our customer care team at [number], [email], or [live chat].

E-mail de recomendações de produtos


Hey [Name],

Thanks for your recent purchase with [Brand]! Your order should have arrived by now, and we hope you are enjoying your new [products].

We thought that you’d like to know customers who made the same purchase also enjoyed the following favorites:

[Recommended product 1]
[Recommended product 2]
[Recommended product 3]
[Recommended product 4]

If you need any help with your next purchase, don’t hesitate to reach out anytime.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de lembrete de reposição


[Name],

Greetings from [Brand]! Hope you’re doing great.

According to our records, you ordered (products) a while ago and we would hate for you to run out. So, this a friendly reminder that it’s time to restock, in case your supplies are running low.

RESTOCK NOW

Order in the next 24 hours and shipping is on us.

Let us know if you have any questions. We’re here to help!
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de incentivos para próxima compra


Hey [Name], we’ve missed you!

Maybe you’ve been away or just super busy but we noticed you haven’t ordered in a while. So perhaps we can tempt you back with 10% OFF your next order?

We’ve actually added some cool new stuff we think you might like! Here’s a coupon for 10% OFF your next purchase in the next two weeks (expires on ***): [CODE NUMBER]

SHOP NOW

If you have questions or need any help, just reply to this email and we’ll get back to you as soon as we can.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail focado no produto


Dear [Name],

Congratulations on your new purchase of [product]!

You’ve made an excellent choice by shopping with us. At [Brand] we truly care about our customers and appreciate your business. If you have any issues at all, we’ll work with you until you are completely satisfied.

Here are a few great tips on using your [product]:

[Product usage tip 1]
[Product usage tip 2]
[Product usage tip 3]

I will contact you in a few days to make sure everything is working well for you and to also share some Frequently Asked Questions (FAQs) about your new [product] that I’m sure will be very helpful.

If by any chance you will not receive your product within [number] days of placing your order, please do let us know right away. We’ll be happy to assist you in any way that we can.

Once again, thank you very much for purchasing [product]!

Best,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de solicitação de pesquisa sobre produto


Name,

A great big thank you for shopping with [Brand]!

We love our customers dearly, and their opinions mean a lot to us. So, we put together a survey that gives you an opportunity to share your thoughts, so WE can improve your shopping experience – and YOU can take 20% OFF your next purchase for completing it. Click below to take the survey (it won’t take you more than a few minutes) and receive your offer.

START SURVEY
Thank you for your participation.
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de solicitação para avaliação de produto

[Name],

We wanted to say a HUGE thank you for shopping with us and we’d love to know what you thought of [Website.com]. If you can spare a few minutes to leave us a review, we’d be super grateful! Please be as honest as you want to be (we can take it).

Write a Review of [Brand]

We love you either way.
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de onboarding para SaaS


[Name],

Thank you for signing up and joining the [Brand] family! We built [Product name] to help businesses [achieve specific goals], and I hope that we can achieve that for you.

Over the last couple of weeks, we’ll be sending you a few more emails to help you get maximum value from [Product name]. We’ll be sharing some tips, checking in with you, and showing how some of our customers use [Product name] to [whatever the product helps to achieve].

In the meantime, you might find these resources helpful:

[QUICK VIDEO GUIDE]
[KNOWLEDGE BASE]
[COMPANY BLOG]

If you have any questions or hit any bumps in the road, please feel free to call us at [number], start a chat with our support team or visit our FAQs.

Until next time,
[YOUR SIGNATURE]

E-mails pós-compra – Perguntas frequentes

O que é a experiência pós-compra?

A experiência pós-compra do cliente é a comunicação e as ações que ocorrem depois que um cliente faz uma compra em uma empresa.

Como fornecer suporte pós-compra ao cliente?

Você pode fornecer suporte pós-compra ao cliente enviando automaticamente um e-mail de acompanhamento com um link para artigos da base de conhecimento para suporte 24 horas por dia, 7 dias por semana.

O que é dissonância pós-compra e o que as empresas podem fazer para reduzi-la?

A dissonância pós-compra são os sentimentos negativos que ocorrem depois que um indivíduo adquire um produto ou serviço. Para reduzir eles, as organizações devem ter uma forma sólida de apoiar seus clientes, incluindo a solução imediata de problemas e uma maneira fácil de obter suporte.

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