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Modelos de e-mail informativo

Existem vários cenários em que uma empresa precisa enviar um e-mail a seus clientes ou usuários para fornecer informações sem ser particularmente promocional. Os exemplos mais comuns de e-mails informativos são breves notícias sobre mudanças na direção ou gestão futura da empresa, etc.

E-mails informativos também podem ser sobre modificações nos termos e condições ou outros acordos legais, bem como declarações para tranquilizar os assinantes à luz dos desenvolvimentos atuais na indústria ou eventos globais. Esses tipos de mensagens têm sido particularmente comuns nos últimos anos, com o Regulamento Geral de Proteção de Dados (GDPR) da UE levando a inúmeros e-mails sobre mudanças na política de privacidade em nossas caixas de entrada. Mais recentemente, a atual pandemia de coronavírus fez com que muitas marcas atualizassem constantemente seus clientes por e-mail sobre como eles estão se adaptando à situação em constante evolução.

Other types of informational emails are surveys sent to customers to inform them about the possibility to take part in a questionnaire, or an invitation to let them know about a company event that will take place in the near future. In turn, the sender hopes to receive feedback about a product/service, or an RSVP for the recipient’s planned attendance.

Modelo de e-mail RSVP do Salon Biz
E-mail RSVP do SalonBiz

Finally, acquisition emails inform users that they have successfully signed up for an account or subscribed to receive newsletter content. Winback messages inform existing customers that they haven’t shopped for a while and that they may be removed from the company database if they remain inactive. These two types of informational emails are slightly more promotional than the others that have been mentioned as they often include calls to action (CTAs) or offer discounts as a reward.

O envio de e-mails informativos permite que você entre em contato com seus clientes existentes e potenciais para informá-los sobre notícias específicas que precisam ser lidas ou que você acha que serão úteis. Vários exemplos dessas mensagens foram reunidos neste artigo, com sugestões de linhas de assunto como bônus.

Quais são os motivos para o envio de e-mails informativos?

Existem certas situações que toda empresa deve abordar (como o COVID-19). Durante esses períodos, é importante que seus clientes e funcionários saibam como sua empresa continuará a operar, como também quaisquer mudanças que possam acontecer. Esses e-mails não devem conter nenhum tipo de comunicação de marketing, mas apenas garantir às pessoas que seus dados, pedidos ou assinaturas, por exemplo, estão todos seguros. A intenção desses e-mails é simplesmente desejar o melhor aos seus clientes, sem incluir qualquer tipo de argumento de venda. Resumindo, a questão é manter um bom relacionamento com o cliente, informando ele do que precisa ser dito.

O outro tipo de e-mail informativo se concentra em notícias específicas da empresa. Esses e-mails podem incluir atualizações de políticas, estrutura de negócios ou uma mudança de direção. Essas novas abordagens podem ser resultado do feedback do cliente, e é por isso que seus clientes devem ser informados diretamente e agradecidos por suas contribuições por meio de uma mensagem pessoal sua. Isso também ajudará a aumentar a fidelidade e a confiança do cliente, mostrando que as opiniões de seu cliente são altamente valorizadas.

Modelos de e-mail informativo
A Universidade Hawaii Pacific envia um e-mail informativo para ex-alunos sobre a programação de aprendizado da universidade durante a pandemia do COVID-19

O que são modelos de email?

Os modelos de e-mail são estruturas de mensagens que você pode usar como ponto de partida para escrever sua própria cópia (simplesmente alterando o texto sugerido pelo seu). Os modelos de e-mail permitem que você escreva e-mails sem esforço – basta inserir imagens ou outro conteúdo e modificar o estilo para se adequar à personalidade da sua marca

Personalização de modelo de e-mail
Personalização do modelos de email no LiveAgent

Dicas gerais para escrever e-mails informativos melhores

Seja breve e informativo

E-mails informativos não são chamados de “informativos” sem motivo. Seu principal objetivo é informar o destinatário sobre uma ação específica e, embora ser criativo seja sempre uma coisa boa, você não deve se deixar ser muito secreto, obscuro ou misterioso neste momento. Tempo é dinheiro, não apenas para você, mas também para seus destinatários de e-mail.

Ser consistente

Se houver um padrão que você segue em seus e-mails informativos, não o altere abruptamente. Seu público pode estar acostumado a ver certos elementos dentro de seus e-mails, incluindo linhas de assunto, o layout ou até mesmo a hora do dia em que você envia seus e-mails. Em essência, certifique-se de que seus clientes não confundam seus e-mails com os de outra marca. Além disso, envie seus e-mails informativos apenas quando for realmente necessário – não abuse dessa opção e sobrecarregue as caixas de entrada de seus clientes com muitos e-mails, a menos que seja algo realmente urgente.

Preocupe-se com o estilo

Por falar em layout de e-mail: certifique-se de que seu e-mail esteja formatado corretamente. É provável que muitos destinatários não leiam tudo – eles julgarão o conteúdo por linhas de assunto, declarações em negrito, ou marcadores. Sua formatação deve falar por si mesma, ser direta ao ponto e ter um tom apropriado. Por exemplo, se há algo desagradável para anunciar, provavelmente não é a melhor ideia exagerar no conteúdo com emojis ou pontos de exclamação que podem apenas fortalecer sentimentos de decepção ou raiva. Por outro lado, quando há algo positivo a anunciar, você pode começar seu e-mail com uma saudação agradável.

Modelos de e-mail informativo
Exemplos de linha de assunto de e-mail informativo

Exemplos de linha de assunto para e-mails informativos:

Abaixo estão alguns exemplos de linha de assunto para e-mails informativos:

Linhas de assunto para e-mails de anúncio de empresas

  • Anúncio de promoção – [nome do funcionário]
  • Parabéns a [nome do funcionário] pela promoção
  • Vaga para o cargo de [cargo]
  • Estamos recrutando internamente – inscreva-se para o cargo de [cargo]
  • Novo membro da equipe – [nome do novo funcionário] no cargo de [cargo]
  • Dê as boas-vindas a [nome do novo funcionário] à equipe
  • [Motivo da reunião] Reunião aberta da equipe em [data] às [hora]
  • Lembrete: reunião aberta amanhã às [horário] para todos os funcionários do [departamento]

Linhas de assunto do resumo do e-mail

  • [Nome da empresa] Atualização [mês] [ano]
  • Tudo que você pode ter perdido [hoje / esta semana / este mês]
  • Estamos ocupados fazendo algumas mudanças …
  • Um resumo das atualizações recentes da [empresa]
  • Seu resumo [diário / semanal / mensal] [atividade]
  • Tudo que você pode ter perdido [hoje/esta semana/este mês]
  • Parabéns! Você estava entre os [X]% principais de [atividade] de [hoje/esta semana/este mês]
  • Quer saber como os outros estão se saindo?

Linhas de assunto para e-mails informativos

  • Uma nota para os membros valiosos da comunidade [marca/produto/serviço]
  • Não se preocupe, estamos aqui para te ajudar
  • Veja como a [empresa] está ajudando em momentos de necessidade
  • O que estamos fazendo para continuar a operar normalmente
  • Olhando para o futuro…
  • Está é a direção em que a [nome da empresa] está indo. Você vai se juntar a nós?
  • Atualização dos Termos e Condições de [assinatura] da [empresa]
  • Os T&Cs da sua assinatura [assinatura] estão mudando
  • Mudanças na Política de Privacidade da [empresa]
  • São seus dados, então você está no controle.
  • Estamos atualizando nossa Política de uso justo
  • A Política de Uso Aceitável da [Empresa] está mudando. Aqui está o que você precisa saber.
  • Estamos fazendo alterações para obedecer às novas diretrizes do GDPR
  • Apenas mais um e-mail GDPR…

Linhas de assunto de e-mail de pesquisa

  • Economize [X]% em sua próxima compra compartilhando seus comentários
  • Mais do que um centavo pelos seus pensamentos
  • Nos ajude a melhorar [produto/serviço] respondendo a uma pergunta simples
  • Um minuto do seu tempo é tudo de que precisamos para saber sua opinião
  • Diga o que você realmente pensa sobre [produto/serviço]
  • Adoraríamos sua ajuda! Por favor, responda a algumas perguntas
  • Seu feedback foi muito apreciado e aqui está o porquê
  • Os resultados chegaram…

Linhas de assunto de e-mail RSVP

  • Junte-se a nós na próxima [empresa] [conferência / webinar]!
  • Não perca, RSVP para nosso evento [assunto] agora
  • Vejo você no [nome do evento] na próxima [semana/mês]?
  • Todo mundo está falando sobre os prêmios [nome]…
  • Marque em sua agenda o evento de formação de equipe da [empresa]
  • Você está convidado para uma diversão [manhã/tarde/dia] fora do trabalho!

Linhas de assunto de e-mail de aquisição

  • Obrigado por se inscrever no [conteúdo]
  • Sucesso! Você terá notícias nossas em breve
  • Ainda está interessado em nos ouvir? Aqui está o que temos para oferecer …
  • Um pequeno conselho para nossos assinantes ativos
  • Vimos sua postagem no [rede social] e queremos ajudar
  • Agora que respondemos à sua pergunta na [rede social], que tal se inscrever?

Linhas de assunto de e-mails de Winback

  • Faz algum tempo! Compre conosco novamente e ganhe [X]% de desconto em tudo
  • Onde você esteve? Nós sentimos falta de você! Volte para a [empresa] com este ótimo negócio
  • Aqui estão [X] razões pelas quais você ainda deveria comprar conosco
  • Todos na [empresa] sentem sua falta! Aqui estão os [X] principais motivos para permanecer em nossa lista de discussão
  • Deixe-nos saber se você ainda deseja ouvir de nós…
  • Romper é difícil, mas ainda não é tarde para consertar as coisas!

Ideias para modelos de e-mail informativo

Modelos de e-mail de anúncio de da empresa

Modelo de e-mail de anúncio da empresa 1 – anúncio de promoção


Dear all staff members,

I am happy to announce that [name of employee] has been promoted to the position of [job title].

[Name of employee] has been working at [company] for [X] years, and played a vital role in [achievement].

During that time, they have always been dedicated to [company] and displayed great team spirit, which we’re happy to reward with this promotion.

I would be grateful if you join me in congratulating [name of employee] on this exciting news.

Regards,
[name & position]


Modelo de e-mail de anúncio da empresa 2 – recrutamento interno


Dear all,

As of today, there is a vacancy for the [job title] role in our [department].

We highly recommend any current employee who is interested in this role to apply as soon as possible, as the vacancy will also be advertised externally soon.

Our new [job title] will work with the [team] to perform [main responsibilities].

To be considered for this role, you must have [experience] and meet the following criteria: [requirements]

Click here [button] for a full job description.

Please reply to this email by [date] with your CV/resume and provide a short covering letter to apply for this position.

If you have any more questions regarding this vacancy, please contact the HR team at [email].

Best regards,
[name & position]


Modelo de e-mail de anúncio da empresa 3 – introdução de novo funcionário


Dear fellow staff,

[Name of new employee] will be joining [company] in the position of [job title], starting from the [date].

We are delighted to welcome [name of new employee] because their [X] years of experience in [field] will help us drive [company] forward.

If you see [name of new employee] around the office, please introduce yourself to make them feel at home here right away.

Alternatively, if you have any questions or would like to meet [name of new employee] before they start, please contact their employee mentor [name of mentor] to make arrangements.

Thanks for joining me in welcoming [name of employee] to [company].

Regards,
[name & position]


Modelo de e-mail de anúncio da empresa 4 – convite para reunião aberta


Dear all,

A reminder that the [purpose] Open Staff Meeting hosted by [name of host] is taking place on [date] at [time].

This online meeting can be accessed using the following link: [button]

Future related meeting dates are as follows: [dates]

Please note that everyone is welcome to attend any meeting, and the contents will be tailored to [department].

Please feel free to ask any questions during the meeting. Note that there is a limit of [X] participants, so please register in advance by replying to this email.

Recordings of all past meetings can be found at [link].

Best regards,
[name & position]


Modelos resumo de e-mail

Modelo de resumo de e-mail 1 – desempenho empresarial


Dear [name],

It’s time for your regular roundup of how we’ve been getting on recently at [company]. Here is the month in numbers:

Statistic 1
Statistic 2
Statistic 3…

Below you can see the changes in some important metrics:

[Graphic of company data]

Look out for another update landing in your inbox next month.

Best,
[Name], [position] at [company]


Modelo de resumo de e-mail 2 – atualização da empresa


Hello [name],

Have you heard about everything that’s been going on at [company name] recently? Maybe you missed the news about [announcement].

We’ve also made some updates to our [product/service], which, as a current user, we’re sure that you’ll be interested in:

New feature
Update
Fix…

What’s more, we’re already well underway on our plans for the next [week/month], including:

Plan 1
Plan 2
Plan 3…

As usual, we’ll update you again next [week/month], when those changes will hopefully have been implemented.

Regards,
The [company] team


Modelo de resumo de e-mail 3 – resumo de atividades


Hi [name],

Do you know how you got on [today/this week/this month]? Well, there’s no need to guess, as we’ve got all the important numbers for you right here.

Here is your [day/week/month] in numbers:

[Visualization of personal stats]

For full details of your [daily/weekly/monthly] roundup, you can read the report that we’ve generated for you here: [link]

We’ll be in touch again [tomorrow/next week/ next month].

[Name] at [company]


Modelo de resumo de e-mail 4 – comparação com outros


Hey [name],

Think that you’ve been performing well [today/this week/this month]? No doubt that you have! But here’s how you got on compared to others:

[Graphical comparison]

As you can see above, you were in the top [X]% of all [product/service] users for [achievement] over the course of the [day/previous week/previous month]. Congrats!

Can you do even better [tomorrow/next week/ next month]? We’ll be sure to let you know!
The [company] team


Modelos de e-mail informativo

Modelo de e-mail informativo 1 – declaração dando garantias


Dear [name],

The wellbeing of our staff and customers is more important for everyone at [company] than anything else. That’s why it’s important to be able to keep in touch with friends, family, and acquaintances.

That goes for us too, which is why we’re writing to let you know how we’ll be keeping our community connected even during these hard times. This will allow our employees and staff to contact one another to talk about whatever they want to.

We will also be sharing additional content for the foreseeable future, which will range from helpful and informative to uplifting and (hopefully) funny. Don’t forget that we’re here for you.

Best wishes,
[Name], [position] at [company]


Modelo de e-mail informativo 2 – fornecendo uma atualização em tempos de crise


Hello [name],

We know that the current situation with [crisis] is affecting everybody right now, and we hope that this email finds you, your friends, and your family all safe and healthy.

During these difficult times, we have decided to put the following measures into place in order to ensure the safety of our loyal customers:

New/temporary procedure 1
New/temporary procedure 2
New/temporary procedure 3…

If you have any questions regarding any of these changes then don’t hesitate to get in touch, we’d be happy to answer any questions or comments.

Stay safe,
[Name] from the [company] team


Modelo de e-mail informativo 3 – breve declaração da empresa


Hi [name],

Today is the start of a bright future for [company].

Thanks to the valued feedback of loyal customers like yourself, we’ve made some changes to the way in which we operate:

Procedural change 1
Procedural change 2
Procedural change 3…

We look forward to providing an improved service for all of our clients as a result of these updates.

If you have any questions or comments about the changes or any other matters, don’t hesitate to get in touch.

Best,
[Company]



Hello [name],

At [company] want to be open and transparent with our users while providing them with the best level of service that we possibly can.

That’s why we’re writing to let you know that our Terms and Conditions are changing, and the new agreement [link] will come into effect on [date].

Here is a summary of the most important changes:

T&Cs change 1
T&Cs change 2
T&Cs change 3…

If you continue using our service after [date], then your acceptance of the updated Terms and Conditions will be considered granted.

You can cancel your membership by clicking here [link] if you don’t agree to the updated agreement.

Kind regards
[Name] from [company]



Hi [name],

At [company], we treat our customers with the utmost care and respect. That goes for your personal data too, which is why we’re updating our Privacy Policy to give you more control over your personal details.

The changes are being made so that:

-You can more understand how we use your personal data more easily.
-We can use your data to gather feedback for improving our services.
-Only information that you have provided us when registering may be used by us.
-You have the right to request to view, modify, or erase the data we have about you.

As you can see, the changes are being made for the protection of your personal data. For more information and to read the agreement in full, please click here [link].

Best,
The [company] team



Dear [name],

We’ve been making changes to our [service] plans in order to suit the needs of our valued users, like yourself, as best as possible.

Apart from being able to provide a better service and customer experience, we’ve had to update our Fair Usage Policy corresponding to the new plans.

No need to worry, as the updated agreements are more user-friendly and you don’t need to do anything in order to accept the new policies.

You can read them in full here [link] if you wish, or feel free to ask us any questions.

Best wishes,
[Name] from [company]


Modelos de e-mail de pesquisa

Modelo de e-mail de pesquisa 1 – oferecendo um incentivo


Hi [name],

We’d really like your feedback to help improve [pain point] so that we can provide a better customer experience for all of our clients.

As a thank you for completing our short survey, which will only take about [Y] minutes of your time, we are offering all respondents a [X]% discount code off their next purchase in our online store!

To take advantage of this opportunity, please click on the link below.

[Start survey]

Thanks for your time, it is really appreciated.

Best,
The [company] team


Modelo de e-mail de pesquisa 2 – pergunta única incorporada na cópia


Dear[name],

The opinions of our users are of the utmost importance to [company], which is why we’d love for you to answer one simple question for us.

Your feedback will help shape our future content about [subject], so we hope you agree that it will be mutually beneficial for us to find out what you really think.

You can answer our single-question survey simply by clicking on your preferred choice below, without even leaving this email!

Option 1
Option 2
Option 3…

We really appreciate your feedback, as it will help us to achieve our goal of exceeding the expectations of all of our clients.

Kind regards,
[Name], [position] at [company]

Modelo de e-mail de pesquisa 3 – avaliação de produto/serviço


Hello [name],

You recently purchased [product/service] in our online store, and we’d be extremely grateful to hear your thoughts about it.

The survey will only take [X} minutes to complete, and your feedback will help us improve future [product lines/software versions].

To start, please click on your rating below to be taken to the survey.

[Feedback scale with link]

Thanks for your input,
[Company]

Modelo de e-mail de pesquisa 4 – resultados do questionário


Hey [name],

We’ve gathered the results of our recent survey, which we really appreciate you answering.

Since you took the time to share your thoughts about [product/service], we thought you might like to know the results.

We are pleased to announce that [X}% of our customers would recommend [product/service] to a friend! While this is great news, there is still room for improvement, and we will take each of the comments that we received from loyal users like yourself into consideration.

Hope to see you soon! [Optional reward as a token of appreciation]

Best wishes,
[company]

Modelos de email de RSVP

Modelo de e-mail RSVP 1 – convite para conferência/webinar


Hi [name],

The next [company] [weekly/monthly/annual] [conference/webinar] will take place on [date].

With a great list of speakers that will cover a wide range of [subject]-related topics, we’re sure that this event will be our most successful yet.

There will be presentations that you won’t want to miss from:

Speaker 1
Speaker 2
Speaker 3…

For more information, including a full schedule, visit the dedicated [conference/webinar[ website here [link].

Don’t forget to confirm your attendance in advance in order to receive your [event pass/link to video stream]:

[RSVP]

Best wishes,
The [company] team


Modelo de e-mail RSVP 2 – convite para evento de premiação


Dear [Name],

As a valued [customer/team member], you are hereby cordially invited to celebrate the [name of the ceremony] awards with us at [location] on [date].

You can expect a great evening with [activity] and [food/drink] besides the awards ceremony itself.

The awards will be handed out for multiple categories in the field of [subject], including:

Awards category 1
Awards category 2
Awards category 3…

More details about the event, including a full list of nominees and categories, can be found on the event’s webpage [link].

We very much hope to see you there! All you need to do is RSVP by clicking below:

[Confirm your attendance]

Kind regards,
[Name] from [company]


Modelo de e-mail RSVP 3 – convite para evento de formação de equipe


Hey [Name],

The [company] team has been busy planning our [quarterly/bi-annual/annual] team-building with the hope of making this event our most successful so far!

On [date] at [time] all [department] staff are invited to leave their work for [period of time] to get to know each other better whilst taking part in some fun activities, such as:

Activity 1
Activity 2
Activity 3…

There will be no formal dress code for the day, so feel free to wear casual clothes for a more comfortable [morning/afternoon/day]. If you have any questions, don’t hesitate to get in touch with us.

We look forward to seeing you there! Just RSVP [link] beforehand so we can accommodate the correct number of attendees.

Best, all the HR staff


Modelos de e-mail de aquisição

Modelo de e-mail de aquisição 1 – confirmação de inscrição


Hello [name],

Thanks for signing up for our [content] emails.

This is just a short message to confirm that your subscription is now active and that you’ll start receiving industry insights from us shortly.

If you have any comments or questions in the meantime, feel free to contact us by replying to this email. We’d be happy to help you!

Regards,

The [company] team

P.s. If you have been sent this email in error or would like to unsubscribe, please click on the following [link].


Modelo de e-mail de aquisição 2 – consolidação de banco de dados e aconselhamento acionável


Hi [name],

As a member of the [industry] community, I’m sure that you’re one of many people who’ve encountered trouble with [issue/pain point].

I thought you might like to hear a few pieces of advice from us about how to deal with this problem that our other clients have benefited from:

Advice 1
Advice 2
Advice 3…

If you don’t find our tips useful, please let us know how to improve. Alternatively, you can unsubscribe by clicking here [link].

Best,
[Name] from [compa


Modelo de e-mail de aquisição 3 – pós-acompanhamento de mídia social

[copy button="yes"]
Dear [name],

I commented under your post/answered your question on [social media platform], and thought I’d follow up by sharing some more resources that you might find interesting.

Here are some guides about [topic] that may be helpful for you:

Link 1
Link 2
Link 3…

If you’d like to get more advice on a regular basis then you can sign up for the [company] newsletter by clicking on the button below. Once you sign up you’ll receive great tips straight to your inbox every [X] weeks.

Kind regards,
[Name], [position] at [company]


Modelos de e-mail de reconquista

Modelo de e-mail de reconquista 1 – oferecendo um desconto


Hey [name],

We’ve noticed that you haven’t made a purchase in a while, and we miss you!

There’s never been a better time to start shopping with us again because we’d like to give you a special discount of [X]% off everything in our store.

To benefit from these reduced prices, just enter the following code at checkout:

[Discount code]

There are lots of great new products available that we’re sure you’ll find interesting.

[Images of products with prices]

See you soon,
[company]


Modelo de e-mail de reconquista 2 – informando sobre os motivos para ficar


Hi [name],

You may have noticed the discount coupon that we sent to you recently. Don’t worry – it’s still not too late to use it!

If you’ve already made a purchase, feel free to enter the same code at checkout again for another [X]% off your next purchase with us:

[Discount code]

We hope you enjoy using your new products, and we hope to see you return to our online store again in the near future. Here’s what we can offer to keep you coming back for more:

Reason 1
Reason 2
Reason 3…

Feel free to contact us with any questions or comments.

Best,
The [company] team

Modelo de e-mail reconquista 3 – remoção da lista de inscrição


Dear [name],

We’ve been in touch recently with a discount code for [X]% off your next purchase at the [company] store, which you can find below and still use:

[Discount code]

As we haven’t heard back from you, and you haven’t made a purchase for a while, we are wondering if you’d still like to receive emails from us. Choose your response below:

[Keep receiving emails]
[Send fewer emails]
[Unsubscribe]

It would be great if you’d like to stay in touch with us, but if you do decide to unsubscribe now, we’ll always welcome you back with open arms.

Kind regards,
[Name] from [company]

Modelos de e-mail informativo – Perguntas frequentes

Como se escreve um e-mail informativo?

Para escrever um e-mail informativo, você deve primeiro criar uma linha de assunto excelente. Em seguida, escreva o corpo do e-mail e certifique-se de incluir uma frase de chamariz.

Como você escreve um e-mail de entrevista informativo?

Na linha de assunto do e-mail, comece com a intenção de criar uma conexão informal. Além disso, liste a data e seu nome. No primeiro parágrafo, apresente você, sua posição e a empresa para a qual trabalha. No segundo parágrafo, seja breve e diga que deseja saber mais sobre o negócio deles. No terceiro parágrafo, peça uma reunião de 15 minutos, de preferência presencial. Por último, adicione algumas linhas de fechamento.

Quais são os três tipos de e-mail?

Você pode escolher entre três tipos de e-mail para usar com seus clientes: boletim informativo, e-mails promocionais e de pesquisa.

Qual deve ser a extensão de um e-mail informativo?

Os e-mails informativos devem ser breves declarações destacando a situação atual e como a empresa vai lidar com isso. Portanto, esses e-mails devem ser relativamente curtos, resumindo os detalhes importantes em 3 a 5 parágrafos que consistem em várias linhas de texto apenas.

Os e-mails informativos devem conter elementos de marketing?

A resposta curta a esta pergunta é não. Há um momento e um lugar para o marketing, e definitivamente esse não é um deles. Se o e-mail informativo for sobre uma situação de crise ou dificuldade, isso é especialmente verdadeiro. Os e-mails informativos são elaborados exclusivamente para tranquilizar os clientes, desejar a eles o melhor e permitir que saibam como as alterações durante tempos incertos podem afetá-los.

Com que frequência os e-mails informativos podem ser enviados?

Isso realmente depende de quantas crises ou eventos importantes realmente ocorrem. Se uma determinada situação se desenrola há muito tempo, o e-mail informativo pode evoluir para um e-mail enviado regularmente com atualizações. Essas breves declarações, no entanto, devem ser reservadas para as ocasiões mais importantes e raras, caso contrário, elas se tornarão muito normalizadas para causar o impacto desejado.

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